معاون فرهنگی و امورجوانان ورزش و جوانان فارس:

ستاد ساماندهی به منظور تحقق سیاست های حوزه جوانان باید در سراسر استان برگزارشود

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۰:۰۵:۱۸
کد خبر: ۱۱۶۶۶۸۲
ستاد ساماندهی به منظور تحقق سیاست های حوزه جوانان باید در سراسر استان برگزارشود
معاون فرهنگی و امورجوانان ورزش و جوانان فارس گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان از زمان برنامه چهارم توسعه با هدف ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در راستای تحقق سیاست‌های حوزه جوانان تشکیل شده و درهمین راستا باید دراستان فارس همه شهرستانها در این زمینه اقدامات لازم جهت برگزاری به موقع ستاد ساماندهی انجام دهند.
لیلا نور افشان درگفتگو با خبرنگار برنا از فارس گفت: ستادساماندهی امور جوانان در قالب ملی، استانی و شهرستانی با حضور تصمیم گیران امور جوانان برگزار می‌شود و مسئولان، مدیران و نیروهای جوان در این ستاد برای هم افزایی فعالیت می کنند.
وی افزود: مسئولیت این ستاد در استان‌ها بر عهده استانداران و در شهرستان‌ها بر عهده فرمانداران  است  ودر این ستاد مسئولان و اعضای ستاد به فعالیت می پردازند.
وی ادامه داد:  در این ستاد علاوه بر ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها در جهت تحقق سیاست‌های حوزه جوانان 6 کمیسیون تخصصی شامل: کمیسیون ازدواج و خانواده جوانان، کمیسیون مشارکت اجتماعی و هویت جوانان، کمیسیون اقتصاد، اشتغال و مسکن جوانان، کمیسیون اوقات فراغت و آسیب‌های اجتماعی جوانان، کمیسیون فضای مجازی جوانان، کمیسیون بین الملل جوانان  باید تشکیل شود  تا در حوزه‌های مختلف جوانان فعالیت کنند.
معاون فرهنگی و امورجوانان ورزش و جوانان فارس تاکید کرد: این کمیسیون ها به عنوان بازوان فکری ستاد وظیفه تولید محتوا برای جلسات ستاد را برعهده دارند  و همچنین موارد ارجاعی از ستاد را مورد بررسی کارشناسی قرار می‌دهند. 
نورافشان توجه به امور جوانان به ویژه در کمیته های شش گانه را بسیار تاثیرگذار ارزیابی کرد و ابراز داشت: همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در کنار مسئولان متولی،  بر حسب وظایف ذاتی خود باید در راستای بهبود شرایط کیفی امورات جوانان کوشا باشند.
وی با اشاره به نقش جوانان درشکل دهی جامعه ای سالم و پویا گفت: با حمایت از جوانان و داشتن تشکیلات مختص به آنان می توان آینده ای روشن و درخشانی را برای جامعه اسلامی رقم زد.
معاون فرهنگی و امورجوانان ورزش و جوانان فارس همچنین تصریح کرد: سال گذشته در استان فارس شهرستان کوار با برگزاری 5 ستاد ساماندهی بیشترین تعداد جلسات را دراین حوزه داشته است که درهمین راستا سایر شهرستان ها نیز باید با الگو گرفتن ازفعالیت های انجام شده دراین مسیر گام بردارند.
نورافشان سپس خاطر نشان کرد: درحوزه برگزاری کارگاههای ازدواج نیز شهرستان داراب با برگزاری 20 کارگاه و شهرستان رستم با برگزاری 18 کارگاه بیشترین تعداد کارگاه ازدواج دراستان فارس را در سال 1399 را داشته اند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز