مدیر کل ورزش وجوانان فارس روز روانشناس را تبریک گفت

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۴:۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۱۷۱۹۲۹
مدیر کل ورزش وجوانان فارس  روز روانشناس را تبریک گفت
مدیر کل ورزش وجوانان فارس روز روانشناس را به روانشناسان مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده دراستان فارس تبریک گفت.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، عباس حاجی زاده ضمن تبریک وگرامیداشت ۹ اردیبهشت روزروانشناس با تاکید بر نقش روانشناسان در زندگی افراد، اظهارداشت: با توجه به اینکه کیفیت زندگی هر فرد به سلامت روان او بر می گردد و رابطه مستقیم با هم دارند پس با بالا بردن کیفیت زندگی و رضایت زندگی میتوان بر سلامت روان تاثیر گذاشت و بر عکس آن نیز اتفاق می افتد  .
وی ادامه داد:  علم  روانشناسی به افراد یاد میدهد که با توصیف و توضیح یک رفتار از سرخوردگی جلوگیری کنند و از همین طریق میزان کیفیت زندگی خودشان را بالا ببرند.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس تصریح کرد:  علم روانشناسی توانسته است با آموزش کنترل کردن رفتار و مهار کردن خشونت به آنها کمک کند تا بتوانند اختیار زندگی خود را در دست بگیرند و از یک زندگی سالم و موفق تری برخوردار شوند تا بتوانند بیشتر بر رفتار خود تسلط یابند.
حاجی زاده افزود: وقتی فرد بتواند به این دو مهم دست پیدا کند رضایت او از زندگی رو به افزایش خواهد بود و نهایتا می تواند یک زندگی با کیفیت تری را برای خود سازماندهی دهد.
وی با اشاره به اینکه علم روانشناسی با رفع نیازها و کمبودهای انسان راه سعادت و خوشبختی و شکوفایی را باز می کند، بیان کرد:  علم روانشناسی توانسته با شناسایی و کنترل بر افکار منفی و مخرب فکر و ذهن افراد و هدایت آن افکار به سمت بهتر و زیباتر فکر کردن، دیدگاههای مثبت را در افراد افزایش بدهد که این دیدگاه ها به نوبه خود روانشناسی مثبت نامیده می شود که نتیجه آن باعث افزایش عزت نفس در فرد میشود و در ادامه افزایش کیفیت زندگی را بهمراه خواهد داشت.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس تاکید کرد: بالا بودن کیفیت زندگی علاوه بر بالا بردن اعتماد به نفس و سلامت روان بر افزایش امید به زندگی، خودباوری، عزت نفس، خودکارآمدی تاثیر گذار است و هرچقدر فرد در سنین کم از کیفیت زندگی بیشتری برخوردار باشد در پیری و کهنسالی رضایت بیشتری در زندگی خود دارد و هر زمان که به گذشته خود نگاه می اندازد احساس ارزشمندی بالایی دارد.
حاجی زاده ابرازداشت: با توجه به تمامی گفته ها می توان به این نتیجه رسید که علم روانشناسی نه تنها برای کیفیت زندگی بلکه برای تمامی ابعاد زندگی موثر است و هر فرد به اندازه نیاز و توانایی خود لازم و ضروری است که آگاهی خود را در مورد علم و دانش روانشناسی بالا برده و به بهبود شرایط اجتماعی ، اقتصادی ، معنوی ، مذهبی و ارتباطی خود کمک کند.
وی خاطر نشان کرد:  اداره کل ورزش وجوانان فارس هم اکنون  ۱۵ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج وخانواده را تحت نظارت خوددارد که به صورت خاص به مسائل ازدواج جوانان و تحکیم  خانواده می پردازد.
نظر شما