آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۵:۳۷:۰۲
کد خبر: ۱۱۷۱۹۷۹
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت:از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، هزار و ۸۱۳ نفر در شیراز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «عبدالرسول همتی» با اعلام جان باختن ۲۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۹۷۱ نفر اعلام کرد.
او سه هزار و ۹۷۱ مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از شروع تاکنون را هزار و ۸۱۳ مورد مربوط به شیراز؛ ۲۸۹ مورد مرودشت؛ ۲۱۳ مورد کازرون؛ ۱۰۶ مورد داراب؛۹۴ مورد آباده؛ ۸۱ مورد ممسنی؛ ۶۳ مورد اقلید؛ ۵۶ مورد استهبان؛ ۵۲ مورد نی ریز؛ کوار و لامرد هر کدام ۵۱ مورد؛ ۵۰ مورد فیروزآباد؛ ۴۴ مورد سپیدان؛ ۳۶ مورد قیروکارزین؛ ۳۵ مورد خرامه؛ ۳۴ مورد زرقان؛ ۳۱ مورد خرم بید؛ ۳۰ مورد کوه چنار؛ ۲۸ مورد رستم؛ زرین دشت و ارسنجان هر کدام ۲۷ مورد؛ ۲۴ مورد سروستان؛ پاسارگاد و بوانات هر کدام ۲۳ مورد؛ ۲۲ مورد بیضا؛ ۱۷ مورد مهر؛ ۱۰ مورد فراشبند؛ ۶ مورد بختگان؛ یک مورد سرچهان عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های استان اعلام کرد.
معاون بهداشت دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۲۴ هزار و ۷۲۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۳۷ هزار و ۸۱۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۳ هزار و ۴۷۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۲۹۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۵۱ هزار و ۱۰۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۵۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد،۳۴۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
دکتر همتی همچنین از بهبودی ۲۲۲ هزار و ۲۴۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
معاون بهداشت دانشگاه ضمن تاکید بر مشارکت مردمی در برابر کروناویروس توصیه کرد: لازم است برای مدیریت و کنترل مطلوب بیماری کووید۱۹ و پیشگیری از ابتلا به این ویروس منحوس، به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند بود.
نظر شما