رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

ضرورت پایبندی جدی به پروتکل های بهداشتی در تعطیلات عید فطر

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۱۳:۵۱:۴۹
کد خبر: ۱۱۷۸۲۴۱
ضرورت پایبندی جدی به پروتکل های بهداشتی در تعطیلات عید فطر
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و بیست و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، بر ضرورت پایبندی جدی به پروتکل های بهداشتی در تعطیلات عید فطر تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت ناپایدار کرونا در استان، در شرایط کنونی همکاری بیش از بیش مردم لازم است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» در جمع اعضای این ستاد، وضعیت کنونی بیماری در استان را بسیار حساس خواند و با اشاره به تلاش هایی که برای خروج از موج چهارم بیماری صورت گرفته، افزود: در تعطیلات پیش رو لازم است مردم پروتکل های بهداشتی را پیش از پیش رعایت کنند تا با موج بعدی کرونا در استان روبرو نشویم.
او در این نشست با اعلام آغاز محدودیت های سفر از روز گذشته در سراسر کشور؛ از مردم خواست تا از هرگونه دورهمی خانوادگی و مسافرت هایی که عامل اصلی انتقال و انتشار بیماری در سطح جامعه است، خودداری کنند.
دکتر لطفی در ادامه این نشست با بررسی وضعیت موارد ابتلا به کروناویروس در شهرستان های استان، ظرفیت تخت های بیمارستان های استان را نیز مورد ارزیابی قرار داد.
بررسی فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز بود.
او ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.
نظر شما