آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۴:۵۰:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۰۲۸۵
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا 27 اردیبهشت ماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ دکتر روح اله حسینی بعد از ظهر دوشنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۷۷ هزار و ۴۳۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۵۴ هزار و ۹۰۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۰ هزار و ۳۲۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۶۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۶۹ هزار و ۵۶۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۶۶۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۷۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۲۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۴ هزار و ۴۰۵ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۴۵ هزار و ۳۹۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او با این هشدار که متأسفانه چند روزی است شاهد تردد و حضور افراد به ویژه نوجوانان و جوانان در تجمعات سطح شهر و مناطق پُرتردد هستیم که پروتکل‌های بهداشتی، فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند، تاکید کرد: همه ما در برابر حفظ سلامت و جان خود و اطرافیانمان مسؤول هستیم.

دکتر حسینی با تاکید بر این مسؤولیت اجتماعی که نباید سلامتی و جان عزیزانمان را به خطر بیاندازیم، از مردم خواست تا پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و ضدعفونی و شستشوی مرتب دست‌ها را فراموش نکنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز