استاندار فارس:

ازدواج مقوله چند وجهی و متاثر از عوامل مختلف است

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۲:۴۴:۴۱
کد خبر: ۱۱۸۰۶۶۴
ازدواج مقوله چند وجهی و متاثر از عوامل مختلف است
استاندار فارس گفت: ازدواج مقوله ای چند وجهی است که تحت تاثیر عواملی مانند آموزش، پرورش، اشتغال و مسکن قرار دارد و همه این عوامل نیز متاثر از موضوع رونق اقتصادی و تولید است.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد سازماندهی امور جوانان استان که با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، با بیان این که جامعه ی برخوردار از آرامش، امنیت سرمایه گذاری و تعامل با جهان، به رونق اقتصادی دست خواهد یافت، اظهارداشت: با تکیه بر منابع داخلی و بهره گیری از ظرفیت های جهانی برای پیگیری منافع ملی که دولت و نظام جمهوری اسلامی در این راستا تلاش می کنند، می توانیم امیدوار باشیم که آینده بهتری را برای کشور و جوانان رقم بزنیم.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که علی رغم تلاش های بسیار دست اندرکاران امور جوانان، همچنان با وضعیت مطلوب در زمینه پاسخ به درخواست های جوانان فاصله زیادی داریم، افزود: یقین داریم آینده کشور از آن جوانان است و همگان باید نقش جوانان را برای اداره کشور باور کرده و زمینه را برای ورود جوانان در عرصه خدمت به مردم فراهم کنند.
استاندارفارس با بیان این که همگان باید به این وفاق دست پیدا کنیم که آینده کشور در اختیار جوانان است، گفت: تحقق شایسته مدیریت جوانان نیازمند الزاماتی است که از جمله آن ها می توان به آموزش، مسکن و اشتغال اشاره کرد.
وی با تاکید بر این که جوانان باید از آموزش های عمومی و تخصصی برخوردار باشند، افزود: اگر خواهان کاهش آسیب های مختلف در حوزه جوانان هستیم باید در کنار آموزش به موضوع پرورش و تربیت نیز توجه کنیم و در زمینه ترویج هنجارهای پذیرفته شده اجتماعی را به صورت جدی پیگیری کنیم تا شاهد استمرار حرکت جامعه در مسیر فرهنگ قابل قبول اسلامی ایرانی باشیم.
استاندارفارس ارائه آموزش های عمومی، فنی و حرفه ای، آکادمیک و تکمیلی را موجب بالندگی جوانان دانست و با بیان این که دولت سرمایه گذاری خوبی در زمینه گسترش آموزش های رسمی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها صورت داده است، گفت: همچنین برای تقویت آموزش های فنی و حرفه ای مانند آموزش های حرفه ای به سربازان و آموزش های افراد در جوار صنایع فعال، اقدامات قابل توجهی در استان فارس صورت گرفته است که می تواند در زمینه سازی برای ایجاد اشتغال نیز بسیار موثر باشد.
دکتر رحیمی با اشاره به این که استان فارس در زمینه ایجاد اشتغال در سال های گذشته همواره نرخ کاهشی داشته  و از رتبه 29 در سال92 به رتبه سوم در حال حاضر رسیده است، گفت: نرخ بیکاری استان فارس از 16.5 درصد در سال 92 به حدود هفت تا هشت درصد در حال حاضر رسیده است که نشان دهنده آهنگ قابل قبول در کاهش نرخ بیکاری است که حاصل تلاش های دولت در زمینه تقویت سرمایه گذاری، ارائه تسهیلات و ریل گذاری صحیح و حضور فعالانه بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی است.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس اظهارداشت: امیدواریم با تحقق مولفه های مختلف موثر بر ازدواج روز به روز شاهد افزایش شکل گیری خانواده در بستر هنجارهای پذیرفته شده در فرهنگ ایرانی اسلامی باشیم.
وی با بیان این که تغییراتی در هنجارهای مورد پذیرش جامعه ایجاد شده و برخی رسوم و هنجارهای گذشته به دست فراموشی سپرده شده است، افزود: تغییر در هنجارها با توجه به تحولات جهانی و تعاملات بین المللی ادامه خواهد داشت و موضوع مهم این است که این تغییرات در چارچوب تکامل و تعالی انسان بوده و هماهنگ با مکارم اخلاقی زمینه ساز ایجاد یک جامعه اسلامی و انسانی باشد.
استاندارفارس ادامه داد: بالا رفتن سن ازدواج، افزایش توقعات در ابتدای تشکیل زندگی، نحوه گزینش همسر و ترویج برخی اعتقادات غیرقابل قبول از نظر فرهنگ ایرانی اسلامی از جمله آسیب هایی است که قشر جوان را تهدید می کند و دست اندرکاران باید برای این موضوع تدابیری بیندیشند و آموزش های مناسبی را برای تقویت اعتقادات پذیرفته شده جامعه، ارائه کنند.
دکتر رحیمی با تاکید بر این که موضوع جوانان مقوله فراگیر و مربوط به همه دستگاه ها و نهادهای نظام جمهوری اسلامی است و باید با توجه به این موضوع و انجام وظایف، آینده بهتری را برای کشورمان رقم بزنیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز