معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

فارس پتانسیل مناسبی در بحث جوانان دارد / کاهش آمار زاد و ولد در کشور نگران کننده است

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۳:۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۰۷۰۹
فارس پتانسیل مناسبی در بحث جوانان دارد / کاهش آمار زاد و ولد در کشور نگران کننده است
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: فارس پتانسیل مناسبی در بحث جوانان دارد و همیشه جزو استان‌های برتر بوده است و رویدادهای بزرگی مانند پایتختی جوانان کشورهای اسلامی را به خود اختصاص داده است.
به گزارش خبرنگار برنا از فارس، محمد مهدی تندگویان در ستاد ساماندهی امورجوانان استان فارس اظهارداشت:  حضور در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان باید برای مسئولان و نهادها دغدغه مند باشد.
تندگویان با تاکید براینکه باید جوانان را مانند فرزندان خود دید، افزود:٩٠ درصد از مشکل جوانان فقط با توجه حل می‌شود،  زیرا که این قشر  نه نامعقول صحبت می‌کنند و نه مطالبات پیچیده و خاصی دارند، بلکه دیده بانان خوبی در کشور برای بهره برداری از نقاط قوت هستند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان  با اشاره به اینکه سمن اول کشور که بر اساس استانداردها رتبه گرفته، مربوط به استان فارس است، بیان کرد:  درشرایط  کنونی سه هزار و 700 سازمان مردم نهاد در کشور وجود دارد که دو میلیون جوان را تحت پوشش قرار داده‌اند.
تندگویان سپس از اجرایی شدن طرح استانداردسازی تشکل‌ها و سمن‌ها برای نخستین بار در کشور یاد کرد و ابرازداشت: این  موضوع  زمینه ساز جلوگیری از هدر رفت منابع و بی توجهی به بعضی از اقدامات می‌شود.
وی  با تاکید براینکه در آموزش و پرورش و آموزش عالی باید فرصتی برای آموزش‌های مهارتی ایجاد شود، عنوان کرد: ما  در مباحث آموزشی، تنها مدرک گرایی کرده‌ایم و هیچ مهارتی به فرزندانمان یاد نداده‌ایم و نتیجه آن شده که امروز آمار بیکاران زیادی داریم چون مهارتی برای کسب اشتغال و ورود به اجتماع ندارند.
کاهش آمار زاد و ولد درکشور نگران کننده است
 
 معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان  درادامه کاهش جمعیت در ایران نسبت به سایر کشورها شتاب زده دانست و بیان کرد: درصد کاهشی جمعیت کشورها شاید در طول یک قرن باشد اما در ایران طی دو سه دهه کاهش عجیبی در حوزه افزایش جمعیت شکل گرفته است که این موضوع نگران کننده است.
تندگویان اضافه کرد: اگر به موضوع ازدواج، تشکیل خانواده و  فرزندآوری پرداخته می‌شود،  به واقع ادای دینی است که نسبت به آیندگان داریم و درصورتی که نتوانیم این اتفاق را  درست مدیریت کنیم با یک چالش جدی در آینده مواجه خواهیم شد.
وی خاطر نشان کرد: تاثیر چالش بزرگی که کرونا در بحث جمعیت ایجاد کرده دو دهه دیگر خود را نشان می‌دهد ، در شرایط کنونی ما داریم به سمتی پیش می‌رویم که آمار موالید در کشور به رشد منفی جمعیت نزدیک می‌شود.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به آسیب های کرونا در حوزه زاد و ولد گفت: آمار ٩ ماهه در سال گذشته نشان از کاهش بالای ١٠٠ هزار نفری در بحث موالید ، و افزایش  بالای ١٠٠ هزار نفری در بحث در مرگ و میر دارد که کنار هم گذاشتن این دو موضوع یک هشدار جدی است.
تندگویان  با اشاره به اینکه  بسیاری از زوجینی که زندگی تشکیل داده‌اند به دلیل ترس از ابتلا به کرونا، تصمیم به فرزندآوری را به پس از اتمام این دوران گذاشته‌اند، اظهارداشت: برای رفع این معظل نیاز به فرهنگسازی و تبلیغات در این زمینه داریم و این باور غلط و منفی که مراکزی ایمنی برای مادران باردار وجود ندارد باید شکسته شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز