رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد:

کرونا در لامرد روزانه قربانی می گیرد

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۱۲:۴۶:۱۸
کد خبر: ۱۱۸۴۴۲۶
کرونا در لامرد روزانه قربانی می گیرد
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد با ابراز نگرانی از شیوع بی امان ویروس کرونا در این شهرستان گفت: عروسی های قبل از ماه رمضان، به مراسمات مذهبی این ماه مبارک متصل شد و هم اکنون آثار آن مشخص گردیده است چرا که ما روزانه شاهد مرگ و میر شهروندان بر اثر ابتلا به کرونا هستیم.
به گزارش خبرنگار برنا از شهرستان لامرد؛ محمد احمدی با بیان اینکه در حوزه واکسیناسیون، شهرستان لامرد نسبت به بقیه شهرستان های استان فارس وضعیت بهتری دارد تصریح کرد: توزیع واکسن کرونا توسط وزارت بهداشت انجام میشود و دست ما نیست؛ در مرحله نخست ۲۲۶۰ و در مرحله دوم ۴۰۲ نفر از شهروندان شهرستان لامرد واکسن کرونا دریافت کردند؛ ان شاالله تا شهریور ماه با واکسیناسیون سراسری، شاهد از بین رفتن این ویروس باشیم
این مقام مسئول با اشاره به اینکه لامرد به عنوان قطب درمانی منطقه است، بیان کرد: لامرد آماده خدمات دهی به شهرستان های همجوار است اما بیمار کرونایی که فوت میکند باید به منطقه خود برگردد و در آنجا تسغیل و تدفین شود، از فرماندار شهرستان لامرد و مهر می‌خواهیم که در روند انتقال فوتی ها تدابیر لازم را بیندیشند چراکه تعللی که در این روند بوجود می آید باعث عصبانی شدن همراهان و پایین آمدن شیشه های بیمارستان میشود.
وی ادامه داد: سوال اساسی بنده این است، آیا ما واقعاً میخواهیم برخورد کنیم؟ اگر واقعاً میخواهیم برخورد کنیم باید جدی وارد این بُعد شویم، قبل از ماه مبارک رمضان اعلام شد که در این ماه فوتی خواهیم داشت و متأسفانه این امر تحقق یافت، بطوری که در یکی از روزها، آمار فوتی ها به ۵  نفر نیز رسید که این آمار مربوط به عروسی های قبل از ماه رمضان بود و کماکان فوتی نیز داریم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد  بیان کرد: ارزش ندارد ما با فردی که بی ملاحظه‌ است و عروسی برگزار می کند و بعد از آن مراسم فوتی میدهد، برخورد کنیم؟ شبکه بهداشت و درمان میتواند در بُعد برخورد با متخلفان تذکر دهد، شناسایی و معرفی کند، جایی گفته نشده است که شبکه بهداشت بیاید و پای پرونده تهدید علیه سلامت عمومی بنشیند و دلیل بیاورد که این شخص مخل مسائل بهداشتی است، این به دور از ذهن هر آدم عاقلی است.
عضو شورای ستاد مبارزه با کرونا شهرستان لامرد عنوان کرد: کرونا  پیر و جوان را نمیشناسد، بیشتر فوتی های ما مربوط به زیر 60 سال است.
وی حداقل زمان لازم جهت فرهنگ سازی در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی را 10 سال دانست و ابراز داشت: زمانی  شهرستان لامرد در استان فارس بیشترین آمار استفاده از ماسک را داشت به گونه ای که وقتی از شهرهای مختلف رد میشدیم میگفتیم چرا ماسک نمیزنند ولی هم اکنون آمار استفاده از ماسک در شهرستان کاهش یافته است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز