لازمه اجرای صحیح وظایف در شوراها، گذشتن از منافع شخصی است

۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۱۵:۲۲:۱۰
کد خبر: ۱۱۹۳۷۶۳
لازمه اجرای صحیح وظایف در شوراها، گذشتن از منافع شخصی است
کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر در شیراز معتقد است که لازمه اجرای صحیح وظایف مشخص شده برای شوراییان منتخب، داشتن علم و آگاهی و گذشتن از منافع شخصی است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس مسعود زارعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۸ خردادماه امسال شاهد رویداد مهمی در کشور هستیم، گفت: شورای شهر به عنوان نمایندگان محلی مردم نقش مهمی در نظارت بر امور شهری و آبادانی شهر دارند که لازمه اجرای صحیح این وظایف علم و آگاهی و گذشتن از منافع شخصی است.
او با اشاره به اینکه ما شورا گریز و بعضا شورا ستیز هستیم و اگر بخواهیم تحولی در شهر ایجاد شود باید از خودمان آغاز و روحیه شورا پذیری را تقویت کنیم، افزود: اعضای شورا‌های شهر، باید بتوانند نقاط ضعف و قوت شهر خود را شناخته و با تقویت پتانسیل‌های نهفته در هر شهر، آن را به مزیت‌های قابل اتکایی در اقتصاد کشور تبدیل کنند.
زارعی با اشاره به اینکه در بعضی امور شورای شهر، فعالیت‌های خوبی و مطالعاتی انجام شده که تبدیل به مصوبه شده است، ادامه داد: برای تحول در شورای اسلامی شهر و روستا باید از نو شروع کنیم.
این نامزد انتخابات شورای شهر شیراز اظهار کرد: نامزد‌های شورا باید روند ۵ دوره شورای قبل و نقاط ضعف را بررسی و مواردی که کمتر به آن توجه شده است را مشخص کنند.
او خاطرنشان کرد: شورا باید یک پازل و کلیات ۴ ساله از برنامه بلندمدت مشخص کند که در طی مدت ۴ سال دچار انحراف برنامه نشود و تکلیف کمیسیون‌های شورا نیز متناسب با آن مشخص شود تا این فرصت‌ها از بین نرود.
زارعی با بیان اینکه ۴ سال خدمت به شورا و مردم، تحول و ریل گذاری فرصت کمی است، لذا بنده حدود ۱۰چالش شهر را بررسی کرده‌ام که مهمترین آن‌ها بحث حمل و نقل ترافیک، تاثیر جهانی شدن در شهر، حاشیه نشینی، محیط زیست شهری، نظام درآمد شهرداری، مدیریت یکپارچه خدمات شهری، آسیب پذیری شهری، مسکن شهری، فقر شهری و حقوق شهروندی است.
این نامزد شورای ائتلاف و شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی از حل شدن مبحث لایحه درآمد پایدار شهرداری با با کمک نمایندگان مجلس سخن گفت و افزود: اصلاح و تصویب لایحه عوارض نوسازی از سوی شورای نگهبان به شهرداری‌های کلانشهر‌ها و شورا‌های اسلامی شهر از یک و نیم درصد به دو نیم درصد افزایش یابد و این رد شده است.
زارعی با اشاره به شناسنامه دار شدن درختان و جلوگیری از قطع آن ها، ادامه داد: شناسنامه دار کردن درختان موضوعی است که در کمیسیون مادۀ ۱۰۰ قانون شهرداری بایستی تعریف شود.
او در پایان با بیان اینکه تصفیه خانه شیراز جوابگوی نیاز شهروندان نیست، آن را تهدید کننده محیط زیست دانست که باید هرچه سریعتر مشکلات ناشی از آن برطرف شود.
 
نظر شما