اعلام آماده باش کرونایی به مراکز درمانی این استان جنوبی کشور

۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۱۵:۰۰:۰۶
کد خبر: ۱۱۹۶۷۶۰
اعلام آماده باش کرونایی به مراکز درمانی این استان جنوبی کشور
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان های همجوار و شهرستان های جنوبی فارس، بیمارستان ها و مراکز درمانی استان به حالت آماده باش در آمدند.

به گزارش برنا؛ دکتر مهرزاد لطفی ظهر سه شنبه در سیصد و چهل و هفتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، با اشاره به افزایش موارد مثبت کووید ۱۹ در فارس و استان‌های همجوار، از برقراری وضعیت آماده باش در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خبر داد.

وی با توجه به افزایش موارد بستری در بیمارستان‌های استان و احتمال بازگشت به وضعیت بحران، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان باید آمادگی پذیرش و مواجهه با افزایش موارد بستری در بخش کووید ۱۹ را داشته باشند.

او با بیان اینکه در شرایط فعلی، بهترین راه جلوگیری از انتشار کرونا ویروس و یاری مدافعان سلامت، تعهد عمومی به رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی است، از مردم خواست تا استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها را جدی بگیرند.

دکتر لطفی با اشاره به اینکه تزریق واکسن با هدف ایمن سازی و در راستای تأمین سلامت مردم انجام می‌شود، تاکید کرد: نه تنها افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، بلکه افرادی که تزریق واکسیناسیون کووید ۱۹ برای آنان انجام شده نیز باید اصول بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

رئیس دانشگاه ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای مربوط به تزریق واکسن کووید ۱۹ در استان و کشور، همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

 

نظر شما