رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

موج پنجم کرونا در استان آغاز شده است

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۱۴:۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۱۹۸۴۶۹
موج پنجم کرونا در استان آغاز شده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که آمارهای ابتلا و تعداد بیماران بستری در فارس اوج گرفته و شاهد آغاز موج پنجم این بیماری در شهرهای جنوبی این استان هستیم.

به گزارش برنا؛ دکتر مهرزاد لطفی شنبه ۵ تیر در سیصد و چهل و نهمین نشست ستاد مدیریت کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به وضعیت قرمز شیوع بیماری کووید۱۹ در برخی شهرستان های جنوب فارس، گفت: موج پنجم شیوع ویروس کرونا در فارس از نواحی جنوبی استان آغاز شده و این موضوع زنگ خطری برای وقوع وضعیت قرمز سایر نقاط فارس در روزهای آینده است.

او با بیان اینکه حساسیت مردم نسبت به کرونا کم شده است، بر تعامل بیشتر مردم و مسوولان برای مقابله با شیوع بیشتر بیماری کووید۱۹ تاکید کرد و از مسئولان سازمان‌های مرتبط در شهرستان های فارس خواست با توجه به شروع فصل تعطیلات و احتمال افزایش سفرها به فارس و شیراز، در خصوص لزوم جلوگیری از ورود مسافر و همچنین برپایی چادر در بوستان ها و معابر، چاره اندیشی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از اعزام تیم های مشترک نظارتی معاونت های بهداشت و درمان دانشگاه به شهرهای جنوبی استان برای بررسی و ارزیابی وضعیت شیوع کرونا و عوامل موثر بر افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ خبر داد.

لطفی اضافه کرد: عادی انگاری و سهل انگاری در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی افزایش یافته و این موضوع نتیجه ای جز چرخش گسترده ویروس در خانواده ها و سطح جامعه ندارد که سبب بالا رفتن تعداد مبتلایان و جانباختگان ناشی از ویروس کرونا و مواجهه با موج سهمگینی از این بیماری در استان می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز