معاون امور عمرانی استانداری فارس :

رها سازی ۲/۵ میلیون متر مکعب آب از سد چشمه عاشق در تیر ماه جاری

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۱۷:۲۶:۳۶
کد خبر: ۱۱۹۸۵۶۰
معاون امور عمرانی استانداری فارس هدف از پیش بینی و اجرای سد مخزنی چشمه عاشق را ذخیره سازی جریانهای فصلی و پایه رودخانه چشمه عاشق به منظور تامین آب بخش های شرب ،صنعت و کشاورزی اعلام کرد .
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،معاون هماهنگی امور عمرانی  با اشاره به اینکه حجم مخزن چشمه عاشق  براساس آخرین منحنی حجم  ارتفاع ، حدود 62 میلیون مترمکعب تخمین زده شده است عنوان کرد : تاسیسات آبگیری از سد بصورت یک برجک آبگیر بر روی سقف سازه ورودی سیستم انحراف  تخلیه کننده تحتانی پیش بینی شده است . 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در خصوص میزان  حجم رها سازی آب از سد چشمه عاشق وگفت :  در مجموع طی ۴ سال گذشته حجمی در حدود ۱۶ میلیون متر مکعب آب برای امور کشاورزی از این سد رها شده است . 
رضایی توضیح داد : میزان حجم رها سازی آب از سد چشمه عاشق در سال۹۶ معادل ۳/۱۷ متر مکعب ، در سال ۹۷  معادل ۴/۹ ، در سال ۹۸  معادل۶۲ /۴ و در سال ۹۹نیز۳ میلیون متر مکعب بوده است .
رضایی خاطر نشان کرد : در سال جاری عملیات رها سازی آب از سد چشمه عاشق برای امور کشاورزی ادامه داشته و از  دوم تیرماه جاری ، رها سازی حجمی معادل ۲/۵ میلیون متر مکعب آب از سد چشمه عاشق آغاز  شده است ؛ در این فرآیند در هر ثانیه حجمی معادل ۳۵۰ لیتر  آب در هر  ثانیه از سد مذکور رها می شود.
 رضایی خاطر نشان کرد : مشخصات سیستم های انحراف تخلیه کننده و آبگیرسیستم انحراف شامل تونل به همراه سازه ورودی و خروجی و فرازبند خاکی ، به عنوان سیستم انحراف در نظر گرفته شده به صورت دو منظوره طراحی شده که در آینده از این سیستم هم به عنوان آبگیر کشاورزی و هم به عنوان سیستم تخلیه کننده تحتانی در سد استفاده خواهد شد .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز