رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

اگر مردم رعایت نکنند، گرفتار موج سهمگین کرونا خواهیم شد

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۴:۰۷:۲۰
کد خبر: ۱۱۹۹۴۵۱
اگر مردم رعایت نکنند، گرفتار موج سهمگین کرونا خواهیم شد
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در سیصد و پنجاه و یکمین نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، از تکمیل ظرفیت سه بیمارستان اصلی کرونا در شیراز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» با اشاره به شرایط قرمز کرونا در استان های همجوار و شهرهای جنوبی فارس گفت: صدای پای موج پنجم کروناویروس با شیوع کرونا دلتا موسوم به نوع هندی، در استان به گوش می رسد.
او با هشدار در زمینه کاهش میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه اضافه کرد: گونه هندی کرونا یک نوع جهش یافته است که نسبت به سایر گونه های کروناویروس شناسایی شده، قدرت سرایت، شیوع و ابتلای بیشتری دارد؛ به طوری که در حال حاضر ۸۰ کشور با این نوع درگیر هستند و حتی کشورهایی که در آنها واکسیناسیون عمومی کرونا انجام شده است نیز تحت تاثیر این نوع از کرونا قرار دارند.
رییس دانشگاه در ادامه با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد با توجه به شدت شیوع کرونای هندی، سن جانباختگان کاهش پیدا کرده، از مسوولان استان، ادارات و سازمان ها به ویژه نیروی انتظامی خواست در زمینه کنترل بیشتر ورودی های استان و ممنوعیت حضور مسافران و همچنین حضور در بوستان ها و برپایی چادر در این اماکن، توجه بیشتری داشته و برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا با مجموعه سلامت استان همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.
 
دکتر لطفی همچنین بر آماده سازی و راه اندازی مجدد بیمارستان پشتیبان، با هدف آمادگی برای مواجهه با موج جدید کرونا در شیراز و استان فارس تاکید کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۰ بیمار جدید کرونا در بیمارستان های استان بستری شده اند که نسبت به روزهای گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و این زنگ خطری برای فارس محسوب می شود.
او در ادامه بر اهمیت اطلاع رسانی به مردم در زمینه شیوع موج تازه کرونا در استان و سرایت پذیری بالای آن که منجر به جان باختن افراد زیادی می شود، تاکید کرد.
نظر شما