آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۲۰ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۵:۳۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۵۲۶۸
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۲۰ تیر ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا 20 تیرماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ دکتر مهرزاد لطفی یکشنبه ۲۰ تیر در سیصد و پنجاه و نهمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه، ضمن اعلام افزایش درصد شناسایی موارد مثبت کرونا در استان فارس طی روزهای اخیر، کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه را از عوامل اصلی این موضوع برشمرد و بر اهمیت مشارکت مردم در مهار کروناویروس و کاهش خطرات این بحران تاکید کرد.

لطفی با این هشدار که کرونا در کمین تک تک افراد جامعه است، افزایش توجه عمومی و اطلاع رسانی در زمینه رعایت مسایل بهداشتی در جامعه را در این زمینه موثر دانست و اضافه کرد: نقش مردم در مقابله با کرونا و کنترل این ویروس، نقشی مهم و کلیدی است و ضرورت دارد تمام اقشار جامعه و افراد در گروه های مختلف با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، با مجموعه سلامت همکاری کنند.

لطفی همچنین با بررسی روند واکسیناسیون در فارس، یکی از راه های موفقیت در مهار کرونا را واکسیناسیون عمومی عنوان کرد و افزود: روند ارایه واکسن کرونا در استان فارس به خوبی در حال انجام است و تمام مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برای ارتقاء و بهبود سلامت مردم استان تلاش می کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگرچه پاندمی کرونا طولانی شده است، اما این نباید موجب شود نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری کرده و عادی پنداری در خصوص کرونا را به دیگران القاء کنیم.

بستری ۲۷۵ بیمار جدید طی یک روز در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر لزوم ایفای مسئولیت اجتماعی از سوی تمامی اعضای جامعه به عنوان افرادی تاثیرگذار، از مردم استان خواست نسبت به رعایت نکات بهداشتی و دعوت دیگران به این امر، توجه ویژه داشته باشند تا با هم پیمانی و همدلی که همواره داشته ایم، از جان خود و عزیزانمان محافظت کرده و در برابر این موج سهمگین بیماری پیروز شویم.

لطفی همچنین با بررسی آخرین وضعت کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، بستری ۲۷۵ بیمار جدید طی این بازه زمانی را هشداردهنده خواند که نشان دهنده قدرت بالای سرایت ویروس جهش یافته هندی در سطح جامعه است و ضرورت توجه بیش از پیش نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی تر می سازد.

او با اعلام اینکه تاکنون ۱۹۲ مورد واریانت هندی در چند شهرستان استان فارس شناسایی شده است، یادآور شد: در شرایط کنونی لازم است همه افراد جامعه به نوبه خود در جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی، همکاری لازم را داشته باشند.

لطفی همچنین از روسا و کارکنان مراکز بهداشت شهدای انقلاب و شهدای والفجر شیراز برای برنامه ریزی و اجرای مناسب طرح واکسیناسیون کرونا در پایگاه های تزریق واکسن در شهر شیراز و همچنین روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها قدردانی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز