استاندار فارس:

عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریا به فارس آغاز شد

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۳:۰۶:۲۱
کد خبر: ۱۲۰۷۹۱۷
عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریا به فارس آغاز شد
استاندار فارس از آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریا به استان فارس در شهرستان لامرد خبر داد و گفت: این پروژه با توجه به شرایط خشکسالی های پیاپی و نیاز به تامین آب در حوزه‌های مختلف و همچنین حجم سرمایه‌گذاری انجام شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 به گزارش خبرنگار برنا از لامردعنایت اله رحیمی  اظهارداشت: طول این خط انتقال ۶۷ کیلومتر و قطر خط لوله ۱۰۰۰ میلیمتر است، حجم کل خاکبرداری این پروژه ۷.۵ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر در حدود ۲.۲ میلیون مترمکعب انجام شده است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به مدت زمان اجرایی پروژه انتقال آب به شهرستان لامرد و مهر رو دو سال عنوان کرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه ۱۷۰۰۰ میلیارد ریال است.
این مقام مسئول ادامه داد: در این فاز ۲۰ میلیون متر مکعب آب به شهرستان لامرد دو مورد انتقال داده می‌شود و درخواست بعد بر اساس مراحل قانونی امکان انتقال تا ۳۰۰ میلیون متر مکعب تخصیص آب از دریا برای استان وجود دارد که درآینده انجام خواهد شد.
استاندار فارس تعداد ایستگاه های احداثی در مسیر انتقال آب از دریا به این استان را ۵ ایستگاه اعلام کرد و گفت: ۷ مخزن تعادلی نیز در این طرح وجود دارد.
رحیمی با نیم نگاهی به بُعد اشتغال زایی پروژه انتقال آب به لامرد و مهر خاطرنشان کرد: در زمان احداث این پروژه برای ۳۰۰ نفر و در زمان بهره برداری برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.
نخستین بار سال ۹۲ طرح شیرین سازی آب دریا و انتقال به لامرد مطرح شد و ۴ سال بعد، در سال ۹۷ این پروژه به مرحله کلنگ زنی رسید؛ در نتیجه اتفاقات پر فراز و نشیب داستان انتقال آب از دریا به لامرد و مهر، در سال ۱۴۰۰ این پروژه به مرحله اجرایی رسید.
شهرستان لامرد در جنوب استان فارس با مساحت ۳۹۳۲ کیلومتر مربع و در فاصله ۴۴۶ کیلومتری شیراز قرار دارد و از شمال به شهرستان‌های لارستان و خنج، از جنوب و شرق با شهرستان‌های پارسیان و ستنبک از هرمزگان، از جنوب و غرب با شهرستان‌های مهر و عسلویه از استان بوشهر همسایه است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز