آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۳ مرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۴:۳۸:۴۹
کد خبر: ۱۲۱۱۳۶۲
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۳ مرداد ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا 3 مردادماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۲ هفته اخیر را روزهای بسیار دشوار شیوع کروناویروس در استان فارس توصیف و خاطرنشان کرد که شمار بیماران مبتلا و افراد مشکوک نیازمند بستری که روزانه به بیمارستان‌های فارس مراجعه می‌کنند به عدد ۴۰۰ نفر در ۲۴ ساعت نزدیک شده است.

عبدالرسول همتی یکشنبه سوم مرداد، در جمع خبرنگاران ضمن ابراز نگرانی شدید در خصوص استمرار روزهای سخت شیوع کروناویروس به واسطه افزایش موارد ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری در فارس، گفت: تعداد بیماران مثبت شناسایی شده در استان فارس تاکنون به ۳۲۹ هزار و ۱۲۸ نفر رسیده است.

او با بیان اینکه تعداد تست‌های کرونا در فارس به عدد یک میلیون و ۱۷۵ هزار تست نزدیک شده است، گفت: طی مدت شیوع این بیماری خطرناک، یک میلیون و ۵۰ هزار و ۶۵۶ تست PCR تهیه و از این طریق ۳۰۷ هزار و ۳۱۹ بیمار مثبت و همچنین ۱۲۳ هزار و ۸۱۱ مورد تست سریع در قالب طرح شهید سلیمانی تهیه و منجر به شناسایی ۲۱ هزار و ۸۰۹ بیمار مثبت شده است.

همتی با بیان اینکه از کل بیماران شناسایی شده در فارس، ۲۹۱ هزار و ۹۰ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۲ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک در بیمارستان‌های فارس پذیرش شده‌اند که با احتساب این عدد، شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استان به ۲۶۴۲ مورد افزایش یافته است که ۲۸۷ نفر از این بیماران به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز تاسف از جان باختن دوازده هم استانی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹، تعداد جانباختگان کرونا در فارس را از ابتدا تا امروز، سوم مرداد، ۵۰۵۹ نفر اعلام کرد.

او با اشاره به آمار بالای مراجعه به بیمارستان ها، بسیاری از موارد مراجعه بیماران را غیرضروری خواند و افزود: مراکز ۱۶ ساعته استان با داشتن کادر مجرب، آمادگی لازم برای ارائه خئمات تشخیصی و درمانی لازم مثل تست PCR، درخواست سی تی اسکن و داروهای ضدویروس دارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین خاطرنشان کرد که از مجموع ۴۶ مرکز فعال در سطح استان، ۱۱ مرکز در شیراز و بقیه در شهرستان ها فعالیت می کنند.

همتی از شهروندان، به ویژه جوانان خواست تا با توجه به روند کاهش سن ابتلا و مرگ و میر بیماران کرونا، همچنان به رعایت شیوه نامه های بهداشتی پایبند بوده و با جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها و دوری از دورهمی های خانوادگی، در کاهش زنجیره انتقال این بیماری سهیم شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز