آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۴ مرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۵/۰۴ - ۱۲:۲۱:۲۴
کد خبر: ۱۲۱۱۷۱۸
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۴ مرداد ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا 4 مردادماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ عبدالرسول همتی دوشنبه در سیصد و شصت و نهمین نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: وضعیت شیوع کرونا در استان فارس در وضعیت قرمز قرار دارد و ورودی بیمارستان های استان افزایش داشته است که در صورت ادامه این روند، با شرایط بحرانی تر مواجه می شویم.

او با بیان اینکه در موج جدید کرونا در آستانه عبور از ظرفیت پذیرش بیمارستان ها هستیم، اضافه کرد: مطالعات جهانی نشان می دهد موج دلتای کرونا دو برابر موج های گذشته سبب بستری بیماران در کشورهای درگیر این نوع کرونا شده است، به گونه ای که در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از دو هزار و ۷۰۰ بیمار بستری در استان فارس داشته ایم که از این تعداد ۲۸۸ بیمار در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه گفت: در شهر شیراز از ظرفیت تخت های بستری عبور کرده ایم و با ایجاد ظرفیت بستری موقت در بیمارستان ها، حدود دو برابر ظرفیت موجود تخت های بیمارستان های شیراز تکمیل شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۶۳۰ هزار دز واکسن کرونا در نوبت های اول و دوم تزریق شده، از استقبال بیشتر مردم در بعضی شهرستان های فارس از واکسیناسیون سخن گفت و بر اهمیت فرهنگ سازی و تشویق مردم برای مشارکت و حضور در برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا در استان تاکید کرد.

او همچنین با اشاره به این موضوع که درصد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در افراد زیر ۵۰ سال رشد قابل توجهی داشته است، از مردم به ویژه جوانان خواست بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، توجه ویژه ای داشته باشند.

 

نظر شما