آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۵ مرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۱۴:۲۵:۵۵
کد خبر: ۱۲۱۲۳۲۱
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۵ مرداد ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا 5 مردادماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس و کلانشهر شیراز را بحرانی توصیف و ضمن ابراز تاسف، اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در این استان جان خود را از دست دادند.

سید روح‌الله حسینی سه‌شنبه ۵ مرداد به خبرنگاران در شیراز گفت: در طول بحران بیماری کووید ۱۹، در مجموع بیش از یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۶۷۶ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده است.

او با بیان اینکه از کل تست‌ها یک میلیون و ۵۹ هزار و ۵۱۲ تست تشخیصی مولکولی منجر به شناسایی ۳۱۱ هزار و ۴ بیمار مثبت قطعی شده است، افزود: از ابتدای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۲۵ هزار و ۱۶۴ مورد تست سریع انجام و ۲۲ هزار و ۲۴۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

بستری ۴۵۶ بیمار جدید طی یک روز در فارس

حسینی مجموع بیماران مثبت شناسایی شده در فارس را ۳۳۳ هزار و ۲۴۶ نفر اعلام و اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۶ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در بیمارستان های استان بستری شدند و با این حساب مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند به ۲۷۴۳ نفر افزایش یافته است که از این تعداد، ۳۰۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۹۴ هزار و ۲۸۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این پزشک متخصص اضافه کرد: در حالی که بسیاری از شهروندان استان و مردم کشورمان در حال تدارک مراسم جشن به مناسبت اعیاد پیش رو هستند، ۲۷ خانوداه طی یک روز گذشته در فارس داغدار شدند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۵۱۰۳ نفر رسیده است.

حسینی ادامه داد: هنوز یک هفته از اعلام خبر پنج هزار فوت در استان نمی گذرد و امروز نیز این رقم افزایش یافته است. مدافعان سلامت استان در بخش های بهداشتی و درمانی این روزها در حال تلاش با حداکثر توان و ظرفیت موجود هستند.

او اذعان کرد: هر روز تعدادی از بخش های معمولی بیمارستانی در حال تبدیل شدن به بخش کرونایی است و بیمارستان های پشتیبان در حال راه اندازی مجدد است و به نظر می رسد که اگر روند این چنین ادامه یابد، ظرفیت های موجود پاسخگوی بیماران نیازمند نباشد.

حسینی گفت: سطح پیشگیری باید به حد قابل قبول و بالایی برسد و کادر درمان با حمایت و کمک های مردم می توانند در برابر این آمارهای سنگین ایستادگی کنند. پس باید توجه داشته باشیم که هر تختی که از وضعیت غیرکرونایی به حالت کرونایی تبدیل می شود، خبر از محرومیت یک بیمار غیر کرونایی از دریافت خدمات درمانی می دهد و چه بسا که خدمت مورد نیاز او ضروری نباشد؛ ولی طولانی شدن دریافت خدمت برای او آسیب رسان است. بنابراین به سلامتی خود، خانواده و دیگران اهمیت داده و نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه در این ایام حساس باشیم.

 

نظر شما