رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز خبرداد:

توقف تراموای شیراز در شورای حمل و نقل کشور

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ۰۲:۰۵:۰۲
کد خبر: ۱۲۱۲۴۸۹
توقف تراموای شیراز در شورای حمل و نقل کشور
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز گفت: با پروژه تراموا در شورای حمل و نقل کشور موافقت نشده و به همین دلیل این پروژه متوقف شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، دکتر نواب قائدی در آیین تحلیل از خبرنگاران حوزه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز، با بیان این که تراموا به رغم آنکه اتفاق خوبی بود که میتوانست در این دوره شورا رخ بدهد اما به سرانجام نرسید اظهار داشت: شورای حمل و نقل استان با این پروژه موافقت کرد و قرارداد عملیات اجرایی آن هم بسته شده بود اما در شورای حمل و نقل کشور هنوز با آن موافقت نشده و به همین دلیل این پروژه متوقف شد.
وی در خصوص علت عدم موافقت شورای عالی حمل و نقل کشور نیز افزود: یکی از دلایل عدم موافقت شورای حمل و نقل کشور ابتدا کمی تعداد جلسات این شورا به دلیل شیوع کرونا است و علت دیگر بحث تصویب طرح مطالعات جامع حمل و نقل شیراز است وگرنه ما برای اجرای تراموا حتی قرارداد عملیات اجرایی آن راهم بسته بودیم و آماده ‌ساخت آن بودیم‌. 
این مقام مسئول با اشاره به برگزاری ۲۴۰جلسه و بررسی ۱۰۰طرح در این کمیسیون و اجرای ۸۰درصد از ۳۴طرح اصلی این‌ کمیسیون‌ در این مدت گفت: یکی از مصوبات مهم ما که در چند روز اخیر به تصویب رسید طرح ایمن سازی پل های عابر پیاده بود که چند وقتی است با توجه به نابسامانی تبلیغات این پل ها آغاز شده است، همچنبن‌علاوه بر ۵ ون‌ ویژه معلولین که قبلا خریداری شده بود ۵ ون ‌دیگر نیز هم اکنون در مراحل شماره گذاری است که با اضافه شدن آن به ناوگان‌حمل و نقل عمومی تعداد ون های ویژه حمل ونقل معلولین و جانبازان به ده دستگاه افزایش می یابد. 
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز در خصوص پروژه بزرگراه شهید سلیمانی که قرار بود در این دوره از شورا به ثمر بنشیند اما به تاخیر افتاده است نیز گفت: به دلیل ضعف در طراحی این پروژه در دو مرحله مجددا بررسی شد اما ظرف ۵تا۶ماه آینده امکان افتتاح آن  وجود دارد همچنین در خصوص خیابان مشکین فام هم که  قرار بود خیابان غذا شود و قد و قواره آن از نظر کوچک‌ بود  متاسفانه بنابه دلایلی به این حال و روز افتاد و  تاکید  شده که  مقصران این کار حتما باید پاسخگوی مشکل باشند.
قائدی در خصوص پروژه ناتمام خط دوم مترو‌شیراز هم گفت: خط دوم مترو به دلیل دیر رسیدن اوراق با مشکل مواجه شد اما ریل گذاری و سه ایستگاه آماده است ولی به دلیل انتخابات روند کار کند شد البته در این بین تاخیر در برخی موارد از جمله جابجایی تاسیسات هم در این زمینه تاثیرگذار بود. 
وی در خصوص اعتصاب چند روز اخیر رانندگان اتوبوس نیز گفت: در حال حاضر پرداخت مطالبات رانندگان اتوبوس به روز است و هیچ بدهی به رانندگان نداریم اما مشکل در خصوص بحث جدول هزینه ها بود که سازمان بازرسی اعلام کرده که هزینه های مربوط به این جدول باید مورد تایید کارشناسان رسمی دادگستری باشد که این جدول با حضور کارشناسان و نمایندگان رانندگان تهیه شد اما در برخی اتوبوسها هزینه ها منفی شد که باعث اعتراض تعداد کمی از انها شد که به همین دلیل عده ای دیگری از رانندگان هم ناخواسته وارد این اعتراض شدند اما با تمهیداتی این مشکلات برطرف شد. 
عضو شورای اسلامی شهر شیراز در پایان خاطر نشان کرد: در تعریف پروژه ها نگاه ویژه ای به طرح هایی داشتیم که تعاملات و کیفیت زندگی شهروندان را ارتقا دهند. متاسفانه امروز شرایطی بوجود آمده که مردم نمی توانند در منزل و فضاهای بسته در کنار یکدیگر باشند که پیاده راه های سلامت با هدف تقویت سرزندگی و نشاط مردم نقش ارزنده ای در این زمینه ایفا می کند.نواب قائدی
 
نظر شما
پرونده ویژه