جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا:

کرونا در استان فارس روندنزولی دارد

۱۴۰۰/۰۶/۱۳ - ۱۷:۵۶:۵۵
کد خبر: ۱۲۲۹۰۳۵
کرونا در استان فارس روندنزولی دارد
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: هم‌اینک روند شیوع کرونا در فارس نزولی است که نشان از افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ۷۰ درصد دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور اظهارداشت: درصد مثبت شدن تست‌ها در استان به زیر ۳۰ درصد و درصد بهبودی به ۹۶ درصد رسیده است.
وی همچنین با اشاره به بررسی تدابیر لازم برای مقابله با کرونا در استان، گفت: مشکلی از بابت تزریق واکسن کرونا در حال حاضر در استان نداریم و شهرستان‌های فارس هر کدام دارای یک مرکز تجمیعی واکسن و مراکز کوچک تزریق واکسن هستند تا شاهد تجمع نباشیم.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: در شیراز ۱۴ مرکز واکسیناسیون وجود دارد که سه مرکز خودرویی و مابقی مراکز و سالن‌های ثابت است و ادارات و سازمان‌ها و نهادهای مختلف دولتی و نظامی برای تامین فضا و نیروی انسانی مراکز واکسیناسیون، اعلام آمادگی کرده‌اند.
قاسمپور اضافه کرد: سن تزریق واکسن در حال حاضر ۴۸ سال است و در تصمیم برای بازگشایی مدارس هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم اما تا آبان ماه در شهرستان‌های با جمعیت کمتر احتمال امکان برپایی کلاس‌های درس وجود دارد که شرط آن انجام واکسیناسیون و تسریع آن و ایجاد زیرساخت‌ها است.
وی ادامه داد: پنج شنبه گذشته ۲ جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا برگزار و راهکارهای پیشگیری و مقابله با کرونای لامبدا برگزار و تکلیف شد که پیش‌بینی تمهیدات نیروی انسانی، داروها و تخت های بیمارستانی انجام شود و ادارت و نیروهای مسلح در صورت مواجهه با پیک ششم پای کار بیایند.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن قدردانی از اطلاع رسانی رسانه‌ها در بحران کرونا عنوان کرد: صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها تاکنون هوشمندانه اطلاع رسانی کرده‌اند و از این پس نیز با حفظ آرامش جامعه در خصوص خطرات کرونای لامبدا اقدام کنند.
قاسم پورادامه داد: مدیران بخش خصوصی، واحدهای تولیدی و ... تمایل به وارد کردن واکسن و تزریق آن را دارند که برای بخش خصوصی مصوب شده تحت نظارت وزارت بهداشت واکسن را وارد کنند و دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص حمایت لازم را خواهند داشت.
وی تاکید کرد: نظارت بر فرودگاه‌ها بیشتر می‌شود و نظارت بر اصناف و مشاغل نیز افزایش خواهد یافت.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه موردی از لامبدا تاکنون در استان نداشتیم اما قارچ سیاه مواردی اعلام شده و تلاش می‌شود داروهای لازم برای درمان بیماران مبتلا تا از نظر داروهای موثر کرونا و قارچ سیاه دچار مشکل نشویم، گفت: نیاز به همراهی اصناف و بخش خصوصی برای احتمال تعطیلی و حمایت از آنها نیز بررسی شده است.
معاون استاندار فارس تاکید کرد: تاکنون یک میلیون و ۶۴۷ هزار و ۳۸۴ دوز در فارس تزریق شده و آمار بستری روزانه حدود ۴۰۰ نفر است که نسبت به قبل کاهش یافته و ۷۹ درصد تخت‌های ویژه استان اشغال است که آمار نزولی نسبت به قبل دارد اما نباید ساده انگاری شود.
قاسم پور خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان ۹۳۶ هزار و ۷۱۱ بازدید از اصناف شده که به ۳۵ هزار و ۷۲۸ اخطار و یک هزار و ۴۹۰ مورد پلمب منتهی شده و همچنین ۵۷۵ هزار و ۶۸۷ خودروی شخصی جریمه شده‌اند و به ۲۲۰ اداره و سازمان تذکر کتبی داده شده و هفت مورد نیز به هیئت تخلفات اداری معرفی شده‌اند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز