سومین جشنواره شهر ایمن؛ کلید طلایی اشاعه فرهنگ ایمنی با مشارکت شهروندان

۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۱۳:۲۹:۱۰
کد خبر: ۱۲۳۲۴۴۵
سومین جشنواره شهر ایمن؛ کلید طلایی اشاعه فرهنگ ایمنی با مشارکت شهروندان
محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز از آغاز سومین جشنواره شهر ایمن با مشارکت شهروندان از ابتدای مهر ماه سال جاری خبر داد: بازدید پیشگیرانه و آموزش ایمنی زمینه ساز تقویت ایمنی شهری می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  یکی از اهداف مهم برنامه ریزی شهری، ایمنی شهر می باشد که آسایش و آرامش را به ارمغان می آورد و از جمله مراکزی که نقش مهم و حیاتی در ایمنی شهروندان دارد، سازمان آتش نشانی می باشد.
 محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز در تکمیل و تایید این مهم عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه و آموزش های ایمنی به شهروندان با هدف مقابله با سوانح، گام موثری در جهت کاهش خطرات بشمار می رود.طی چند سال اخیر توجه سازمان آتش‌نشانی شیراز  به ایمنی شهر و شهروندان با توجه به طرح های ارائه شده افزایش یافته و تامین آن تبدیل به یکی از اهداف مهم این سازمان  شده است.
قانع اضافه کرد: عدم توجه به مسائل پیشگیرانه و آموزش های ایمنی در برقراری ایمنی شهری، هزینه ها و صدمات جبران ناپذیری هم به افراد و هم در بعد وسیع تر به جامعه وارد می کند، از این رو سازمان آتش‌نشانی شیراز بعد از برگزاری موفق دو جشنواره شهر ایمن در سال های ۹۷ و ۹۸ با محور های ایمنی ادارات، مدارس، کارخانه ها، هتل ها ، مجتمع های مسکونی و ... و کاهش چشمگیر حوادث، به برگزاری سومین جشنواره شهر ایمن با مشارکت شهروندان اقدام کرد.
 وی در ادامه سخنان خود گفت : این جشنواره با محوریت محلات، مساجد، مدارس، بسیجیان، داوطلبان حوزه حمل و نقل و خانه های داوطلب فرهنگ سراها از ۷ مهر ماه سال ۱۴۰۰ و همزمان با بزرگداشت مقام آتش نشان آغاز و تا اسفند ماه سال جاری ادامه دارد.
رییس سازمان آتش نشانی هدف این سازمان از برگزاری این جشنواره را هر خانواده یک آتش نشان داوطلب عنوان کرد وافزود: با بازدیدهای پیشگیرانه از محلات، مدارس، مساجد و برگزاری آموزش های ایمنی به شهروندان در فضای باز و به صورت وبینار در راستای کاهش حوادث و رسیدن به شهر ایمن تلاش خواهیم کرد.
وی تصریح کرد : ایمن ترین ها در اختتامیه سومین جشنواره شهر ایمن معرفی و تندیس جشنواره و جوایز ارزنده به شرکت کنندگان اهداء خواهد شد و مراسم اختتامیه جشنواره در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد .
 شهر ایمن حق شهروندان است و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با عزمی راسخ بیش از پیش برای تحقق آن گام برمی دارد.
نظر شما