آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۱۲:۵۱:۲۲
کد خبر: ۱۲۳۲۸۹۳
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز بیست و دوم شهریور ۱۴۰۰، اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «سید روح اله حسینی» با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس، از بستری ۳۰۹ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان های استان خبر داد و گفت: هم اکنون سه هزار و ۱۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۱۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
او با اشاره به اقدامات تیم های مدافع سلامت استان برای تسریع در روند شناسایی بیماران افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۴۶۴ هزار و ۳۹۶ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۴۳۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده و با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۸۹ هزار و ۷۹۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۷۲ هزار و ۹۶۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۷ هزار و ۷۳۹ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۲۷ هزار و ۵۳۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با ابراز تاسف از جان باختن ۱۶ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا امروز، بیست و دوم شهریور را شش هزار و ۴۴۸ نفر اعلام کرد.
دکتر حسینی در ادامه از بهبودی ۳۷۶ هزار و ۵۷۲ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
تزریق بیش از ۲ میلیون و ۳۰۶ هزار واکسن کرونا در فارس
او با بیان اینکه تا کنون، یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۳۶ دوز نوبت اول و ۷۰۳ هزار و ۳۳۵ دوز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: همچنین با ۱۲۲ هزار و ۱۰۰ دوز واکسن تزریق شده طی روز گذشته، مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به دو میلیون و ۳۰۶ هزار و ۳۷۱ دوز رسید.
این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به روند نزولی آمار جانباختگان کرونا ویروس در استان فارس و بهبود نسبی شرایط این بیماری در موج پنجم، توجه به دو نکته را حایز اهمیت دانست و یادآور شد: برای پیشگیری از اوج گیری مجدد این اپیدمی باید از ساده انگاری پرهیز شود و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پیشگیرانه را با جدیت دنبال کنیم.
مدیر روابط عمومی دانشگاه، مشارکت در امر واکسیناسیون کووید ۱۹ و تشویق شهروندان به انجام به موقع این امر را گام دوم برای پیشگیری از اوج گیری مجدد ویروس کرونا عنوان کرد.
نظر شما