سئول گروه جهادی دانشجو معلمان فارس در لامرد:

دومین آموزش رایگان دانش آموزان بازمانده از تحصیل لامرد آغاز شد

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۱۲:۵۸:۰۱
کد خبر: ۱۲۳۳۴۳۶
دومین آموزش رایگان دانش آموزان بازمانده از تحصیل لامرد آغاز شد
مسئول گروه جهادی دانشجو معلمان لامرد با بیان اینکه فعالیت این گروه جهادی از مدارس‌ روستای دهشیخ و نواحی مجاور آن با آموزش بیش از ۸۰ دانش‌آموز بازمانده و نیارمند تحصیل مجدد، با حضور ۱۲ دانشجو معلم از پایه اول تا ششم آغاز شده است گفت: پس از سه هفته آموزش دانش آموزان روستای ده‌شیخ، دومین آموزش رایگان دانش آموزان بازمانده از تحصیل لامرد در مدرسه ابوفاضل بیت العباس این شهر، به مدت دو هفته، در سه پایه اول ابتدایی آغاز شده است.
سید عارف حقایقی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا از شهرستان لامرد، هزینه های هنگفت تهیه گوشی هوشمند، عدم برقراری تعامل حضوری با معلم و همسن‌سالان، شرایط کرونا و آموزش مجازی را از عاملان صدمه جدی به آموزش دانش آموزان برشمرد و خاطرنشان کرد: بر آن شدیم تا با آموزش جهادی و کاملآ رایگان به جای کلاس های خصوصی پر هزینه، بازوی توانمند دانش آموزان بازمانده از تحصیل لامرد باشیم.
وی افزود: با بررسی هایی که انجام شد مشخص شد که برخی از خانواده های دانش آموزان بازمانده از تحصیل متوجه صدمه کرونا به فرزندان خود هستند اما اقدام مثمر ثمری انجام نمی‌دهند و برخی نیز به کلی متوجه این آموزشات رایگان به فرزندانشان نیستند.
این دانشجو معلم ضمن دغدغه مند دانستن جهادگران عرصه آموزشی گروه جهادی شهید مسعود طاهری از برگزاری کارگاه های تخصصی در راستای ارائه آموزشات لازمه به دانشجو معلمان خبر داد و اظهار داشت: از خرداد ماه ۱۴۰۰ برآن شدیم تا نه تنها با آموزش، بلکه در کنار آن با تمرکز بر روی موضوع پرورش و تربیت در راستای بهبود وضعیت تحصیلی فرزندان شهرمان گامی برداریم.
حقایقی با استقبال از تداوم آموزش های رایگان با وجود مشکلات مذکور گفت: اگر وضعیت آموزش های مجازی تداوم یابد با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان، با آغاز سال تحصیلی کار جهادی نه تنها خاتمه نمیابد بلکه در نظر داریم در آغاز سال تحصیلی به محروم ترین مناطق شهرستان لامرد که از لحاظ دسترسی به فضای مجازی و معلم جامانده اند، سفر کرده و آموزش خود را در آنجا آغاز کنیم.
وی از تعامل اداره آموزش و پرورش لامرد با حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان فارس در راستای اهدای جوایز مختلف به دانش آموزان قدردانی کرد و ابرازداشت: در حال حاضر در حال جمع آوری کمک های مردمی به منظور تهیه لوازم تحریر برای کودکان نیازمند هستیم که خوشبختانه کمک های شایانی نیز شد.
در ادامه رابط خواهران گروه جهادی دانشجو معلمان لامرد، با اشاره به چالش های پیش روی این گروه گفت: گاهی اوقات خانواده های دانش آموزان از این گونه آموزشات جهادی و رایگان آگاهی کافی ندارند و همکاری لازمه را نشان نمی‌دهند.
شیوا عسگری زاده با نیم نگاهی به سطح یادگیری دانش آموزان بیان کرد: سطح یادگیری دانش آموزان به گونه ای نیست که گفته شود آنها یاد نمیگیرند و به نظر میرسد بیشتر به دلایل آموزش مجازی، دوری از تعامل حضوری با معلم و دیگر دانش آموزان دچار آسیب شده اند لذا برخی از این عزیزان با کمترین آموزش حضوری به بالاترین سطح یادگیری می‌رسند.
گروه جهادی شهید مسعود طاهری زیر نظر بسیج دانشجویی فرهنگیان فارس است، که در هر شهرستان استان دارای دو رابط جهادی خواهران و برادران میباشد.
این گروه جهادی در لامرد، در حال حاضر تنها با حمایت حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فعالیت خود را آغاز کرده است و امید است با حمایت بیشتر سایر همچون اداره آموزش و پرورش و سایر نهاد های مختلف در راستای برطرف کردن فقر آموزشی_پرورشی با قوت و کیفیت بهتری پیش برود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز