عاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز:

برخورد جدی و قاطع با شبکه های برق غیر مجاز باغشهر ها

۱۴۰۰/۰۶/۲۸ - ۱۱:۵۸:۵۷
کد خبر: ۱۲۳۵۴۵۰
برخورد جدی و قاطع با شبکه های برق غیر مجاز باغشهر ها
معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت:این شرکت با هرگونه تخلف و سوءاستفاده از انرژی برق، به هر شکل، مطابق قانون و با قدرت برخورد کرده است و خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حسین صالحی، گفت: شورای حفظ حقوق بیت المال ، مصوبه‌ای را در خصوص مواجه قانونی با متخلفانی که برداشت غیرمجاز از شبکه برق داشته و به این شیوه، حقوق سایر شهروندان را تضییع میکنند، داشته است و به استناد این مصوبه اقدامات و پیگیری لازم جهت برخورد با سوء استفاده کنندگان از برق غیر مجاز و احداث شبکه های غیر مجاز برق صورت خواهد گرفت .
صالحی گفت: براساس این مصوبه، شرکت توزیع نیروی برق شیراز موظف شد تا با ایجاد گروه‌های اجرایی و با به کارگیری راهکارهای مختلف، نسبت به شناسایی شبکه و برق های غیرمجاز در محدوده تحت نظارت این شرکت، اقدام کند.
وی اضافه کرد: در این راستا، حدود 16 گروه اجرایی و عملیاتی به همراه یک گروه بالابر، یک دستگاه جرثقیل و گروه‌های اتفاقات عملیات از امورهای هفتگانه تشکیل شد و با همراهی کارشناس حقوقی شرکت توزیع برق و ضابطان قضایی، اقدامات لازم را برای برخورد با متخلفان انجام دادند.
صالحی با یادآوری اینکه در این خصوص دادستانی حکم قضایی را صادر و حمایت لازم را اعمال کرده است، گفت: یکی از موارد شبکه‌های غیرمجاز برق، در محدوده باغ شهری‌هایی است که خارج از ضوابط قانونی و بدون مجوز این شرکت احداث و واگذار شده است.
او با تاکید براینکه براساس دستور دادستانی، شرکت توزیع نیروی برق شیراز تحت هیچ عنوان انشعاب برق به اراضی باغشهری واگذار نمیکند، گفت: تنها باغشهریهایی که دارای مجوزهای لازم از دستگاههای ذیربط باشند و همه امور مربوط به تملک، نقل و انتقال و ساخت و ساز، براساس قوانین و مجوزهای رسمی ایجاد شده باشد، امکان دریافت انشعاب برق را خواهند داشت.
صالحی اضافه کرد: از خردادماه امسال و بعد از مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال، خوشبختانه موفق به شناسایی شبکه های غیرمجاز در باغشهری های محدوده بخش سیاخ و دارنگون و دشتکوه شده‌ایم.
او گفت: در یک مورد عملیات در محدوده باغ شهریهای غیرقانونی سیاخ دارنگون و کهمره سرخی، ضمن شناسایی یک شبکه در حال احداث برق غیرمجاز ، تعدادی پایه و بالغ برق 700 متر کابل جمع آوری و توقیف شد.
صالحی خاطرنشان کرد که در محدوده دشتکوه نیز با شناسایی یک شبکه و انشعاب غیرمجاز، 6 پایه و 300 متر کابل جمع آوری و توقیف شده است، گفت: شرکت توزیع برق شیراز براساس قانون، پیرامون این تخلفات، مکاتبات لازم حقوقی را با دستگاه قضایی انجام داده است.
معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: شبکه غیرقانونی در حال احداث منطقه دارنگون، برای ایجاد حدود 150 تا 200 انشعاب غیرمجاز احداث شده بود که زمینه استفاده غیرقانونی روزانه حدود 1000 کیلوات برق را برای متخلفان فراهم میکرد.
صالحی گفت: شبکه جمع آوری شده در منطقه دشتکوه نیز با هدف تامین برق حدود 150 مشترک غیرمجاز ایجاد شده بود که زمینه برداشت غیرمجاز برق به میزان 750 کیلووات برق به صورت روزانه را فراهم میکرد.
این مقام مسئول گفت: برخورد قانونی با این متخلفان و جمع آوری شبکه و انشعابهای برق غیرمجاز منجر به 16 میلیارد ریال، صرفه جویی در هزینه برق و بازگشت این عدد به بیت المال شده است.همچنین در منطقه سپیدان نیز شناسایی یک شبکه و انشعاب غیرمجاز، 4 پایه و 120 متر کابل جمع آوری و توقیف شده است.
 صالحی با اشاره به اهمیت همراهی مردم برای برخورد با هرگونه سوءاستفاده از شبکه برق، خاطرنشان کرد که همه شهروندان امکان این را خواهند داشت که به شکل کاملا محرمانه، گزارشهای تخلف را به اطلاع دستگاه های مسئول برسانند.
معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: از مردم درخواست می شود که اگر اطلاعی در این زمینه دارند، از طریق اپلیکیشن برق من یا طی تماس با شماره تلفن 32263388 یا ارسال پیامک به سامانه 3000121000 یا مراجعه به پورتال الکترونیکی این شرکت، گزارشهای خود را انتقال دهند.
صالحی خاطرنشان کرد که یکی از موارد موثر در ممانعت از تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان، استفاده غیرمجاز از برق با احداث شبکه و اجرا و اتصال انشعابهای غیرمجاز است.
نظر شما