مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

سال جدید تحصیلی در شیراز غیرحضوری شروع می‌شود

۱۴۰۰/۰۶/۲۸ - ۱۲:۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۲۳۵۴۶۷
سال جدید تحصیلی در شیراز غیرحضوری شروع می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اعلام این مطلب که سال تحصیلی جدید در کلانشهرهایی نظیر شیراز، غیرحضوری آغاز می‌شود، تعیین روش فعالیت آموزشی در مدارس سایر نقاط شهری و روستایی و عشایری را بر عهده شورای مدرسه دانست.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، فرهاد اسماعیلی  با اشاره به اینکه روند آموزش در کلانشهرهایی نظیر شیراز، فعلا غیرحضوری است و امکان دارد در آینده، با در نظر گرفتن شرایط و امکان رعایت دقیق پروتکل‌ها، تغییر کند،  اظهارداشت: برای برگزاری آموزش حضوری طبق استانداردهای بهداشتی، فاصله یک و نیم متری دانش‌آموزان تعیین شده است و شورای مدرسه نیز باید مطابق با همین دستورالعمل‌ها تصمیمگیری کند.
وی افزود: احتمالا با اتمام واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان، فضای بازگشایی مدارس در این استان اواخر مهر و اوایل آبان، به صورت تدریجی فراهم خواهد شد، اما در عین حال تصمیمات قطعی منوط به اجازه ستاد ملی کروناست.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: بیش از ٩٠ درصد فرهنگیان استان تاکنون واکسینه شده‌اند و افراد باقیمانده نیز امکان دریافت واکسن را دارند و بحث واکسیناسیون دانش‌آموزان هم مطابق با تصمیمات ملی دنبال می‌شود.
اسماعیلی با بیان اینکه فارس در روزهای کرونایی هم چند اقدام پر ریسک در سال گذشته با برگزاری امتحانات نهایی و پایه نهم تجربه کرد، گفت: در سال تحصیلی جدید اگر مدرسه‌ای شرایط مناسبی نداشته باشد شورای مدرسه با اولویت قرار دادن سلامت دانش اموزان، اقدام به برگزاری مجازی کلاس‌های درس خواهد کرد.
مدیرکل آموزش وپرورش فارس با بیان اینکه، امسال هم آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی، با روش‌های مختلف حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری دنبال خواهد شد، گفت: با شیوع کرونا در همه دنیا آموزش‌ها آسیب دید و به اذعان یونسکو راندمان و آموزش مجازی در بهترین حالت به بیش از ٥٠ درصد نرسید.
اسماعیلی با بیان اینکه با شیوع کرونا همگان متوجه شدند که مدارس تنها کارکرد آموزشی ندارد بلکه بخشی از مهمترین کارکردهای فضاهای آموزشی، تربیتی است، گفت: از آنجا که مدرسه مامنی برای رفع نیازهای عاطفی دانش آموزان به شمار می‌رود، طی ۲ سال گذشته و با تعطیل شدن آموزش‌های حضوری مسائل روحی و روانی بیش از کرونا بر دانش‌آموزان و خانواده‌ها فشار آورد.
وی  همچنین با یادآوری اینکه فعالیت رسمی مدارس در فارس همزمان با سراسر کشور سوم مهرماه، آغاز می‌شود، به نحوه فعالیت آموزشی در این استان اشاره و اضافه کرد: تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص برعهده شورای مدرسه است و البته تصمیمات باید منطبق با مصوبات ستاد مدیریت کرونا باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در خصوص اجرایی شدن تدریس زبان‌های آلمانی و فرانسه در کنار زبان انگلیسی، گفت: آموزش زبان خارجه ترجیحی موضوعی است که در سند تحول بنیادین دیده شده اما فعلا ابلاغی در این باره نداشته‌ایم.
ضرورت اجرای طرح رتبه بندی معلمان
اسماعیلی در خصوص تجمع‌های اعتراضی معلمان در نقاط مختلف منجمله شیراز، گفت: دلیل اعتراض‌ها، تاکید معلمان بر ضرورت اجرای طرح رتبه بندی است.
وی با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری و پاسخگویی در این خصوص خارج از حیطه اختیارات مدیران استانی است، گفت: روز گذشته و در تجمع معلمان در شیراز، آقای نجابت به عنوان یکی از نمایندگان مردم در مجلس حضور یافته و با معترضان صحبت کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس  ابرازداشت: این مطالبه معلمان در کمیسیون‌های مرتبط مجلس، تحت بررسی و رسیدگی است و در آینده نتایج آن از طریق مبادی قانونی ذیربط، اعلام خواهد شد.
اسماعیلی همچنین اعلام کرد که مدرسه منحله در هیچ یک از نقاط آموزشی استان شده نداریم اما جایجایی به دلیل استاندارد نبودن انجام شده است.
وی ادامه داد: دولت لایحه‌ای در این باره با رویکرد رشد و انگیزه بین معلمان آماده کرده و هم‌اینک در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و براساس سطح بندی و امتیازات علمی، رتبه بندی انجام خواهد شد.
شبکه شاد موجود تازه متولد و تنها اپلیکیشن آموزش محور است
مدیرکل آموزش وپرورش فارس خاطرنشان کرد:شبکه شاد موجود تازه متولد و تنها اپلیکیشن آموزش محور است و تنها افراد با هویت دانش آموز، معلم و مدیر امکان حضور در این شبکه دارند.
اسماعیلی با بیان اینکه شبکه شاد یک ابتکار و افتخار داخلی است که با نظر دانش آموزان، معلمان و اولیاء به بلوغ رسید، گفت: آخرین نسخه آن ٣١ شهریورماه رونمایی می‌شود.
وی عنوان کرد: اینترنت و آپلودهای شبکه شاد رایگان بوده و برای سال تحصیلی جدید نیز ویرایش‌ها انجام شده و تداوم خواهد یافت.
نظر شما