فرماندار ویژه شهرستان لار خبر داد:

صدور مجوز تاسیس ۹۷ واحد صنعتی در شهرستان لارستان

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۱:۴۹:۴۴
کد خبر: ۱۲۳۹۴۶۶
صدور مجوز تاسیس ۹۷ واحد صنعتی در شهرستان لارستان
معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: مجوز تاسیس ۹۷ طرح صنعتی با میزان سرمایه گذاری افزون بر سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان صادر شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، جلیل حسنی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی لار با بیان اینکه مجوز تاسیس ۹۷ طرح صنعتی با میزان سرمایه گذاری افزون بر سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان صادر شده است، گفت: با بهره برداری و اجرایی شدن این تعداد طرح صنعتی، یک هزار و ۴۶۲ نفر نیز اشتغالزایی مستقیم صورت می گیرد.
وی افزود: البته به متقاضیان و سرمایه‌گذارانی که جواز تاسیس دریافت کرده‌اند اما تاکنون فعالیت لازم را نداشته‌اند، تذکرات لازم داده شده و جواز برخی نیز لغو شده است.
فرماندار ویژه لارستان، تعداد کل واحدهای صنعتی فعال و نیمه فعال در سطح شهرستان لارستان را نیز ۱۶۶ واحد عنوان کرد و گفت: میزان کل سرمایه گذاری این واحدها نیز یکهزار و ۸۱۰ میلیارد ریال است.
حسنی میزان اشتغالزایی این ۱۶۶ واحد صنعتی اعم از فعال و نیمه فعال در سطح شهرستان لارستان را نیز یک هزار و ۸۱۰ نفر ذکر کرد و گفت: از این واحدها، ۴۰ واحد با میزان سرمایه گذاری اولیه ۱۱۰ میلیارد ریال غیرفعال است.
وی تصریح کرد: با راکد شدن و یا نیمه فعال شدن این طرح ها نیز تعدادی بیکار شده اند که البته اقدام های لازم برای احیای شماری از این واحدهای صنعتی راکد در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان، استان و حتی در سطح ملی انجام شده است.
معاون استاندار فارس یادآور شد: در مدت یک سال گذشته نیز ۶ واحد صنعتی راکد و غیرفعال درسطح شهرستان لارستان و با همکاری و هماهنگی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به چرخه تولید و فعالیت بازگشته اند.
حسنی با توجه به استقبال و ویژگی بارز مردم خطه لارستان به کارهای تجاری و بازرگانی و شم بالای اقتصادی مردم و البته حضور خیرین و سرمایه گذاران در این منطقه نیز گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لارستان نیز متناسب با این شرایط کارها و اقدامات لازم از جمله برای راه اندازی اتاق بازرگانی در این شهرستان را در دستور کار قرار داده است.
فرماندار ویژه لارستان در پایان تصریح کرد: همچنین پیگیری فعال کردن کارگو (حمل بار هوایی) از طریق فرودگاه بین المللی حضرت آیت الله آیت اللهی لارستان و افزایش میزان صادرات و نیز ایجاد اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان در بخش های مختلف صنعتی و معدنی از دیگر اقدامات لازم برای حرکت و جهش در حوزه اقتصادی و طرح های صنعتی معدنی در این شهرستان است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز