به مناسبت هفتم مهر ماه بزرگداشت مقام آتش نشانان ایثارگر:

هم_ محله_ شما_ هستیم

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۲:۰۱:۳۱
کد خبر: ۱۲۳۹۴۸۲
هم_ محله_ شما_ هستیم
با دلی مملو از عشق به کار و خدمت ، ما آتش نشانان شهر شیراز همواره در کنار شما و هم محله شما هستیم.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس به نقل از روابط عمومی آتش نشانی شیراز ، نمی‌دانیم می توان آتش نشانی را شغل نامید یا خیر. شغل شاید از آن جهت که ماهانه مبلغی به عنوان حقوق دریافت می شود معنا داشته باشد، اما از سوی دیگر کمتر شغلی را سراغ داریم که یک نفر بداند بعد از هربار به صدا درآمدن زنگ ایستگاه آتش نشانی ممکن است دیگر خانواده اش را نبیند و از این منظر به نظرم نمی توان گفت که آتش نشانی شغل است. بلکه یک عشق و علاقه است.
با وجود سختی‌های موجود، عشق به این کار و خدمت به مردم توانمندی آتش‌نشانان را چندین برابر می کند و باید باور کرد اگر عشق به این کار وجود نداشته باشد هیچ کاری را نمی‌توان پیش برد. زمانی‌که یک آتش‌نشان از خانه خارج می‌شود نمی‌داند آیا دوباره به خانه باز خواهد گشت؟ نمی‌داند در کدام نقطه از شهر باید مشغول اطفای حریق شود و در کل یک آتش‌نشان نمی‌داند چه اتفاقات و حوادثی در انتظار اوست اما عشق به کار و خدمت باعث می‌شود قدم در این راه بگذارد.
ما استعداد شغلی را داریم، اما این کافی نیست. باید پرورش یابد و دائماً به چالش کشیده شود. برای اطمینان از صلاحیت یک کلمه وجود دارد: آموزش. و آموزش هرگز به پایان نمی رسد. مثل نفس کشیدن ثابت است. وقتی مهارتی آموخته می شود، باید در هر لحظه موجود دوباره آموخته شود و بر آموخته ها اضافه کرد.
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز دارای 23 ایستگاه فعال در سطح این کلان شهر است که با 664 پرسنل در حال خدمت رسانی به شهروندان می باشد. آتش نشانی شیراز با دارا بودن تیم های تخصصی ازجمله: غواصی، چاه نورد، کوهستان، تجسس، حیات وحش، اطفا حریق، امداد و نجات، هزمت ( مقابله با مواد شیمیایی)، واکنش سریع تا کنون موفق به پرورش نیروهایی متخصص و کارآمد شده است که با کسب گواهینامه ها و  امتیازات برتر در سطح بین المللی حضور موثر دارند.
ترس از شکست، بزرگترین ترس ناشناخته ای است که هر آتش نشان همیشه به همراه خود دارد.
برای ما آتش نشانان خدمتگزاری به افراد جامعه حد و مرزی ندارد و یک دین باور حقیقی می‌کوشد تا باری را از دوش دیگران بردارد و خدمتی را به بشر ارائه کند، از این رو و با داشتن باوری قلبی، ما آتش نشانان به شرایط اضطراری پاسخ می دهیم و تلاش می کنیم تا با اطمینان کار کنیم و به شما بگوییم همیشه در کنار شما هستیم و برای کمک به همنوعانمان ثانیه ای را در نگ نمی کنیم و در نهایت با چهار دقیقه و 15 ثانیه زمان رسیدن به عملیات ها و دست یافتن به استاندارد جهانی درخشش اعتماد عمومی را کسب کرده ایم.
آتش نشانان شهر شیراز هر هفته بیش از 300 عملیات را پوشش داده و مرکز ستاد فرماندهی این سازمان با شماره 125 هر هفته حداقل پاسخگوی 6 هزار تماس تلفنی می باشد.
ما آتش نشانان شهر شیراز همواره تا پای جان بر سر عهدی که برای حفظ جان و مال مردم بسته ایم، ایستاده ایم.
حتی زمان هایی که شاهد به خطر افتادن جان دوستان و همکارانمان برای حفظ سرمایه و دارایی شهروندمان هستیم.
نظر شما