آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۱۴:۰۱:۳۰
کد خبر: ۱۲۴۶۲۷۳
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰
مجموع موارد ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس به مرز ۴۶۰ هزار نفر رسید
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز چهارشنبه، بیست و یکم مهر ۱۴۰۰ از افزایش موارد ابتلا به این بیماری، تا مرز ۴۶۰هزار بیمار خبر داد.
دکتر «سید روح اله حسینی» با حضور در استودیو سلامت فارس و بیان تازه ترین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس، مجموع بیماران شناسایی شده از ابتدا تا کنون را ۴۵۹ هزار و ۵۸۵ مورد اعلام کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با اعلام این خبر افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۹۲۵ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد، یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۴۲۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده و با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۱۴ هزار و ۹۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۰۰ هزار و ۴۹۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۵ هزار و ۴۹۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.
۲۵۷ بیمار دیگر راهی بیمارستان ها شدند
دکتر حسینی با بیان اینکه ۲۵۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، ادامه داد: هم اکنون هزار و ۸۷۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
دکتر حسینی همچنین از جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون نیز به عدد شش هزار و ۷۹۲ نفر رسیده است.
او در ادامه این گزارش مجموع بهبودیافتگان این بیماری در استان فارس را از ابتدای شیوع تا کنون، ۴۴۴ هزار و ۷۲۸ نفر اعلام کرد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
دکتر حسینی با بیان اینکه تا کنون، دو میلیون و ۷۲۹ هزار و ۴۰۶ دُز نوبت اول واکسن و یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۸۴۵ دُز نوبت دوم واکسن کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: همچنین با تزریق ۹۳ هزار و ۱۵۶ دُز واکسن طی روز گذشته، مجموع میزان تزریق واکسن کرونا در فارس، به چهار میلیون و ۲۴۹ هزار و ۲۵۱ دُز رسید.
پاییز بی خطر با رعایت بهداشت
این مقام مسوول در دانشگاه اظهار کرد: با ورود به فصل پاییز و پیش بینی کاهش دما در روزهای آینده، با خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزای فصلی و سایر ویروس هایی که دستگاه تنفسی را درگیر می کند، مواجه هستیم؛ بنابراین لازم است با رعایت دقیق نکات پیشگیری کننده و شیوه نامه های بهداشتی، علاوه بر کرونا، از ابتلا به بیماری های شایع فصل سرما نظیر آنفلوانزا نیز پیشگیری کنیم.
توصیه پایانی دکتر حسینی در گزارش امروز اقدام هر چه سریع تر برای واکسینه شدن خود و عزیزانمان در برابر کرونا و کمک به افزایش ایمنی جامعه در برابر این بیماری بود.
نظر شما