معاون استاندار فارس:

لزوم داشتن کارت واکسن برای ورود به ادارات

۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۱۱:۲۵:۳۷
کد خبر: ۱۲۴۹۹۵۴
لزوم داشتن کارت واکسن برای ورود به ادارات
معاون استاندار فارس در خصوص اجرای طرح قرنطینه هوشمند ، گفت: این طرح از سوم آبان در فارس اجرا می شود و کارکنانی که واکسن کرونا تزریق نکرده اند اجازه ورود به ادارات و سازمان های استان را ندارند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، عبدالرضا قاسمپور با بیان اینکه اولین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا به ریاست استاندار جدید برگزار شد اظهارداشت : مهمترین مصوبه این جلسه اجرای طرح قرنطینه هوشمند از سوم آبان در استان است.
او با یاد آوری این مطلب که کارمندان تمام ادارات، نهادها و بانک ها باید واکسن کرونا تزریق کرده باشند ، عنوان کرد : اگر هر کدام از افراد و کارکنان کارت واکسن نداشته باشند از سوم آبان به هیچ عنوان اجازه ورود به سازمان را نخواهند داشت و غیبت در محل کار برای آنها لحاظ خواهد شد وهمچنین  فعالان اصناف مختلف و فعالان بخش حمل و نقل که واکسن کرونا نزده باشند نیز اجازه فعالیت نخواهند داشت.
معاون استاندار در ادامه سخنان خود همچنین از صدور و تمدید مجوز در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و در استان فارس با ارائه کارت واکسن کرونا خبر داد و گفت : فقط با داشتن کارت واکسن این مجوز ها امکا پذیر خواهد بود .
همچنین ورود به سینماها، رستوران ها، سالن های ورزشی و ... نیز تنها برای دریافت کنندگان واکسن کرونا امکان پذیر است و بر اجرای کامل این مصوبه نظارت دقیق خواهد شد.
قاسم پور با بیان اینکه  پایگاه های واکسیناسیون در ترمینال ها و فرودگاه شیراز راه اندازی خواهد شد ، اعلام کرد :استفاده کنندگان از وسایل حمل و نقل عمومی  شهری و برون شهری  تنها با ارائه کارت واکسن و یا تست پی سی آر منفی امکان پذیر است.
او با اشاره به اینکه  ورود دانشجویان به دانشگاه ها و خوابگاه ها مشروط به تزریق واکسن کروناست تصریح کرد : برای اصناف ، اماکن و مراکز بارکد خوان هایی در نظر گرفته خواهد شد که  این قانون باید رعایت شود.
معاون استاندار فارس  در خصوص اینکه طرح «حاج قاسم سلیمانی» با تزریق واکسن و قرنطینه هوشمند در استان دنبال خواهد شد ، اضافه کرد :  امکان ورود به پیک ششم را داریم و اکیپ های نظارتی فعالیت خود را تشدید خواهند کرد و همچنین مراکز درمانی آمادگی کامل خواهند داشت.
او از رسانه ها درخواست کرد تا با اشاره به تداوم اطلاع رسانی عمومی  مخاطرات کرونا و اهمیت واکسن و قرطینه هوشمند را اطلاع مردم برسانند.
قاسمپور گفت : تنها یک شهرستان فارس ( استهبان ) در وضعیت قرمز قرار دارد  که تدابیر لازم برای کاهش ابتلا و خروج از وضعیت قرمز مقرر شده است .
او در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان بوده ایم ، عنوان کرد : حدود 30 درصد آمار تجمعی ابتلا در استان است وهمچنین آمار بهبودی 97 درصد و ظرفیت بستری عادی و ویژه استان 40 درصد است.
 قاسم پور ادامه داد: مقرر است مدارس کم جمعیت از آبان در صورت عدم مواجه شدن با پیک ششم کرونا با مدارس کم جمعیت بازگشایی شوند و مدارس همواره توسط کارشناسان بهداشت امکان فعالیت حضوری خواهند داشت.
 معاون استاندار فارس در پایان  اعلام کرد :درباره راهپیمایی 13 آبان هنوز تصمیم گرفته نشده و پس از اعلام نظر ستاد ملی مدیریت کرونا در شنبه آینده اعلام خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز