رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

ایمنی عمومی جامعه نیازمند همدلی بیشتر مردم با مجموعه سلامت است

۱۴۰۰/۰۸/۰۱ - ۱۴:۳۹:۵۵
کد خبر: ۱۲۵۰۹۰۰
ایمنی عمومی جامعه نیازمند همدلی بیشتر مردم با مجموعه سلامت است
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، همدلی بیشتر مردم با مجموعه سلامت را موجب ایمنی عمومی در برابر کروناویروس عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» با اشاره به تلاش مجموعه سلامت استان در انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس از زمان تحویل تا تلقیح گفت: با توجه به تلاش مجموعه سلامت استان در انجام سریع واکسیناسیون علیه کروناویروس، همدلی و همکاری بیشتر مردم، باعث ایمنی عمومی جمعه در برابر این بیماری می شود.
او مشارکت کامل مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کنار تزریق واکسن علیه کروناویروس را راهکاری برای دوری از وضعیت شدید کرونایی استان دانست و افزود: اثربخشی واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ موجب جلوگیری از بستری و کاهش مرگ و میر می شود، بنابراین تمامی افراد بالای ۱۲ سال برای دریافت واکسن علیه بیماری کووید۱۹ تعلل نکنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: بیشتر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در شرایط فعلی به افراد غیر واکسینه و یا افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشده اند، اختصاص دارد و این امر نشانگر تاثیر واکسیناسیون در برابر این بیماری است.
دکتر لطفی تاکید کرد: ضرورت دارد شهروندان تا ایمنی کامل جامعه در برابر کروناویروس، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیرضرور و دوری از دورهمی خانوادگی را جدی بگیرند و بر رعایت آن پایبند باشند.
او با اشاره به فعالیت مراکز ۱۶ ساعته استان در تشخیص و درمان بیماران مبتلا و یا مشکوک دارای علائم کروناویروس را از نقاط موثر در مدیریت و کنترل بیماری دانست و افزود: هنوز در برخی از شهرستان های فارس، آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته بالا است که این موضوع بیانگر چرخش ویروس در سطح جامعه است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین خواستار همکاری بیشتر مسوولان دستگاه های اجرایی استان رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در اصناف و اماکن پر تردد شد.
او در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و مناطق مختلف استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.
رییس دانشگاه ضمن بررسی عملکرد تیم های واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در دانشگاه، بر جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور در زمینه انجام سریع واکسیناسیون از زمان تحویل تا تلقیح نیز اشاره کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز