آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا۱۸ آبان ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۴:۵۷:۰۱
کد خبر: ۱۲۵۸۸۵۳
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا۱۸ آبان ۱۴۰۰
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن اعلام تازه ترین آمارهای بیماری کووید ۱۹ در فارس تا امروز سه شنبه هجدهم آبان ۱۴۰۰، از مردم استان دعوت کرد تا به پویش «من واکسن می زنم» بپیوندند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «سید روح اله حسینی» با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۶۸۴ هزار و ۱۳۶ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۸۳۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده و با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۳۲ هزار و ۱۵۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۳۰ هزار و ۳۰۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۳ هزار و ۷۰۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع تاکنون، ۴۸۵ هزار و ۸۵۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
دکتر حسینی با بیان اینکه ۲۴۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۶۷۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد،  ۱۹۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
دکتر حسینی همچنین از جان باختن ۱۰ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۷۷ نفر رسیده است.
او در ادامه این گزارش از بهبودی ۴۷۲ هزار و ۱۵۹ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه تا کنون پنج میلیون و ۴۶۱ هزار و ۲۶۶ دُز واکسن کرونا در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تزریق شده است، گفت: از این تعداد سه میلیون و ۵۲ هزار و ۶۰۱ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۴۰۸ هزار و ۶۶۵ دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.
این مقام مسوول در دانشگاه با ابراز قدردانی از تمامی چهره های هنری، فرهنگی و اجتماعی که در این روزها با پیوستن به پویش «من واکسن می زنم» به یاری کادر درمان آمدند، عنوان کرد: هنوز تا رسیدن به میزان قابل قبول واکسیناسیون در سطح استان فارس فاصله وجود دارد، بنابراین نیاز به همکاری تمامی هم استانی ها در این امر برای افزایش پوشش واکسیناسیون در استان وجود دارد.
او از مردم استان به ویژه افرادی که تاکنون واکسن نزده اند، خواست تا ضمن مراجعه برای دریافت واکسن، با به اشتراک گذاشتن محتوای هشتگ «من واکسن می زنم»، دیگران را نیز به واکسیناسیون تشویق کنند تا شاهد توسعه سلامت در سطح استان و ایمنی بیشتر عزیزانمان در برابر این بیماری باشیم.
نظر شما