آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا۱۹ آبان ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۱۹:۳۷:۵۹
کد خبر: ۱۲۵۹۴۵۹
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا۱۹ آبان ۱۴۰۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: مجموع قربانیان کروناویروس در فارس به هفت هزار و ۸۴ نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «عبدالرسول همتی» با اعلام جان باختن هفت  هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را هفت هزار و ۸۴ نفر اعلام کرد.
او اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۳۲ هزار و ۶۴۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۳۱ هزار و ۵۳۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۴ هزار و ۵۶ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۸۶ هزار و هفتصد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
این مقام مسوول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۷۳ هزار و ۱۱۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
دکتر همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۵۹۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۹۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
او با بیان اینکه تا کنون پنج میلیون و ۴۹۴ هزار و ۹۲۲ دُز واکسن کرونا در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تزریق شده است، گفت: از این تعداد سه میلیون و ۵۹ هزار و ۳۶۴ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۵۸ دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.
معاون بهداشت دانشگاه با توجه به اینکه برخی از افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند و به دلیل اختلالات احتمالی، اطلاعات دریافت واکسن آنها در سامانه salamat.gov.ir ثبت نشده است، اظهار کرد: این افراد می توانند با در دست داشتن کارت واکسن خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و نسبت به ثبت موارد اقدام و پس از آن امکان دریافت کارت واکسن دیجیتال  برای این افراد نیز فراهم می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز