رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

دستیابی به ایمنی حداکثری در جامعه، با تزریق دُز دوم و سوم واکسن کرونا

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۱۹:۴۰:۱۷
کد خبر: ۱۲۵۹۴۶۰
دستیابی به ایمنی حداکثری در جامعه، با تزریق دُز دوم و سوم واکسن کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، بر تزریق دُز دوم همه افراد جامعه و دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال، در راستای دستیابی به ایمنی حداکثری افراد در برابر کرونا تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» با اشاره به چرخش سریع کروناویروس در سطح جامعه و انجام واکسیناسیون به عنوان یکی از راهکارهای افزایش ایمنی در برابر این بیماری گفت: ضرورت دارد شهروندان نسبت به تکمیل واکسیناسیون برای ایمنی بیشتر در زمان های مقرر دریافت کنند و مشارکت مردم در دریافت سریع واکسن علیه کروناویروس می تواند به سرعت ایجاد ایمنی و کنترل این بیماری در سطح جامعه بیافزاید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: لازم است با مشارکت جمعیت بالای ۱۲ سال استان که تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده اند و یا افرادی که واکسن خود را در زمان های اعلام شده دریافت نکرده اند، هر چه سریعتر نسبت به این امر اقدام کنند.
دکتر لطفی افزود: با توجه به تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انجام سریع واکسیناسیون عمومی در استان، نیاز است هم استانی ها نیز با مشارکت خود در دریافت به موقع واکسن علیه این بیماری، مجموعه سلامت را در این راه یاری رسانند.
او با بیان اینکه کماکان شاهد آمار بالای مراجعه افراد مبتلا و مشکوک دارای علائم کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته سطح استان هستیم، توصیه کرد: شهروندان با مشاهده علائم مشکوک به کروناویروس، لازم است در سریع ترین زمان ممکن به پزشک خانواده خود مراجعه کنند تا در صورت نیاز بتوانند با انجام تست های تشخیصی در مراکز ۱۶ ساعته، از ابتلای اطرافیان خود به بیماری کووید۱۹ آگاه شوند و از شدت یافتن بیماری نیز پیشگیری کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها راه برون رفت از بحران کرونا را واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات و دوررهمی ها، پرهیز از ترددهای غیر ضروری عنوان کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز