افزایش شهرستان های قرمز کرونایی در فارس/ زنگ خطری جدی برای غیر واکسینه ها

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۱۰:۴۶:۲۸
کد خبر: ۱۲۶۰۲۶۰
افزایش شهرستان های قرمز کرونایی در فارس/ زنگ خطری جدی برای غیر واکسینه ها
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، از افزایش شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی در استان فارس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» در این نشست با اعلام این خبر گفت: شهرستان های استهبان، سرچهان، نورآباد، جهرم و خفر در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برند که باعث نگرانی مجموعه سلامت شده است.
او با ابراز تاسف نسبت به اینکه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فارس به طور قابل توجهی کاهش یافته است، ادامه داد: جدی گرفتن راهکارهای خودمراقبتی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بحران کرونا، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد، بنابراین لازم است با احساس مسوولیت نسبت به حفظ جان خود و خانواده، در رعایت پروتکل های بهداشتی جدیت کافی داشته باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فارس را عامل اصلی افزایش تعداد شهرستان های قرمز استان عنوان کرد و افزود: روند بی توجهی کنونی نسبت به اهمیت رعایت بهداشت، ما را با خطر جدی تر افزایش شهرهای قرمز کرونایی و تهدید سلامت افراد جامعه مواجه می سازد.
دکتر لطفی با بیان تلاش های مجموعه سلامت فارس برای گسترش پوشش واکسیناسیون کروناویروس در سطح استان برای افزایش ایمنی مردم تاکید کرد: در شرایطی که شاهد افزایش شهرستان های با وضعیت قرمز کرونایی در استان به دلیل کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم، افراد غیرواکسینه بیش از دیگران در معرض خطر هستند.
او شرایط کنونی کرونا را زنگ خطری جدی برای افراد غیرواکسینه در استان دانست که ایمنی آنان به طور جدی مورد تهدید قرار می گیرد، خواست تا هر چه سریع تر در این زمینه اقدام کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: لازم است برای دوری از وضعیت قرمز کرونایی در استان، مسوولان دستگاه های اجرایی همراهی و همکاری بیشتری در زمینه افزایش نظارت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در اماکن پرتردد داشته باشند.
دکتر لطفی در ادامه این نشست ضمن ارزیابی روند واکسیناسیون در استان، آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در شهرهای استان، وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش های کووید ۱۹ بیمارستان ها، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، روند انجام تست های تشخیصی PCR ، علت های جان باختن مبتلایان و روند بهبودی بیماران را مورد بررسی قرار داد.
نظر شما