اثربخشی واکسیناسیون بر کاهش جدی موارد فوت ناشی از کروناویروس

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۱۳:۴۷:۵۹
کد خبر: ۱۲۶۲۰۰۵
اثربخشی واکسیناسیون بر کاهش جدی موارد فوت ناشی از کروناویروس
مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹گفت: آخرین تحلیل های آماری، اثربخشی واکسیناسیون بر کاهش جدی موارد فوت ناشی از کروناویروس را نشان می دهد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «محمود نجابت» با دعوت از افراد بالای ۱۲ سال استان برای دریافت سریع واکسن علیه بیماری کووید۱۹ اظهار کرد: جدیدترین تحلیل های آماری از سوی وزارت بهداشت، نشانگر اثربخشی واکسیناسیون علیه کروناویروس در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری است و ضرورت دارد افراد بالای ۱۲ سال استان، دریافت واکسن علیه این بیماری را جدی بگیرند.
او همچنین از اثربخشی واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در جلوگیری از شدت یافتن بیماری و بستری بیماران مبتلا به کروناویروس در مراکز درمانی و بیمارستان ها خبر داد و گفت: در شرایط فعلی افرادی که هنوز واکسن کروناویروس را دریافت نکرده اند، بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری را به خود اختصاص داده اند.
دکتر نجابت ادامه داد: با توجه به پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون علیه کروناویروس در کشور و همت مسوولان دانشگاه در سرعت بخشیدن به فرآیند تزریق واکسن علیه این بیماری، ضرورت دارد افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند، هر چه سریع تر اقدام کنند.
مشاور عالی سرپرست دانشگاه همچنین بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس از سوی تمامی اقشار جامعه تاکید کرد و گفت: افراد واکسینه شده نیز همانند افرادی که هنوز در انتظار دریافت واکسن هستند، باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبندی گذ شته را داشته باشند تا بتوانیم با کاهش موارد ابتلا و تکمیل واکسیناسیون برای ایمنی جمعی با سرعت بیشتری به پایان این اپیدمی نزدیک شویم.
او با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی برخی از شهرستان های استان، بر نظارت ویژه مسوولان دستگاه های اجرایی استان بر رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در اصناف و اماکن پر تردد تاکید کرد و برون رفت از شرایط کنونی را مستلزم یک همکاری همگانی دانست.
دکتر نجابت اظهار کرد: در شرایط فعلی واکسیناسیون در کنار رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی می تواند از ابتلا به کروناویروس و مرگ ناشی از آن پیشگیری کند، بنابراین برای ایمن سازی عمومی در سطح استان، مشارکت بیش از پیش مردم نیاز است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز