پیام فرماندار ویژه لارستان بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۱۲:۲۷:۰۵
کد خبر: ۱۲۶۲۴۵۰
پیام  فرماندار ویژه لارستان بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی
معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در پیامی فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی را تبریک گفت و اظهار کرد: لارستان منطقه ای با پیشینه سِترگ تاریخی است و توجه به کتابخوانی می تواند زمینه تسریع در پیشرفت را فراهم آورد.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس، در پیام جلیل حسنی آمده است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
پرودگار متعال در نخستین پیامش به خاتم انبیا، حضرت محمد مصطفی(ص) او را دعوت به خواندن کرد و سخن خود را به کتاب سپرد تا در اختیار بندگانش در راه رسیدن به سعادت و کمال قرار دهد، به همین دلیل است که کتاب نفس قدسی به همراه دارد که همواره یار و یاور بی منت و چشم داشت آدمی است.
مسیر فرزانگی و فرهیختگی جز از راه انس گرفتن با کتاب خوب و دل سپردن به این یار مهربان ممکن نیست و یکی از مهم ترین دریچه های یادگیری و آموختن، پنجره روشن کتاب خوب است که راه را به سمت رشد و پیشرفت فرد فراهم می آورد. بی جهت نیست که رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) از متفکران می خواهند به مسئله ارائه و تولید کتاب خوب و لازم برای مردم، به چشم یک نیاز فوری جامعه و کشورشان بنگرند.
هر جامعه ای برای توسعه و تعالی و پیشرفت باید با کتاب، این دانای مهربان و امانتدار عقلانیت آشتی کند و در ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی بکوشد که راه نجات در خواندن، دانستن، بینش مندی و اقدامات آگاهانه و خردمندانه است و در این میان کتابداران با روی گشاده و صبر بهترین مشاوره را به مخاطبان و مراجعه کنندگان به کتابخانه‌ها ارائه می‌دهند.
نهادینه کردن فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه، موضوعی است که توجه همه اقشار جامعه را می‌طلبد و با توجه به متون دینی ارزشمند، کتب تاریخی و ادبی برجسته و کتاب‌های دانشمندان، شاید لازم ترین فرهنگی که توسط آن می توانیم موجب بهبود زندگی خود و اطرافیانمان شویم، مطالعه و کتابخوانی است و امید است مردم شریف لارستان توجه به مطالعه و کتابخوانی را همواره سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، این ایام را خدمت مردم با فرهنگ منطقه لارستان بزرگ، بویژه پرسنل اداره کتابخانه های عمومی، کتابداران، اهل قلم، نویسندگان، فرهیختگان، پدیدآورندگان، دست‌اندرکاران و تلاشگران عرصه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همه فعالان عرصه چاپ و نشر این خطه کهن تبریک عرض نموده و از خدمات و تلاش های همه آن عزیزان قدردانی نموده و سلامتی و موفقیت همگان را از درگاه حضرت دوست  مسئلت می نمایم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز