آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۸ آذر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۱۴:۲۸:۳۲
کد خبر: ۱۲۶۷۶۱۸
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۸ آذر ۱۴۰۰
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین آمارهای بیماری کووید ۱۹ در فارس را تا امروز دوشنبه هشتم آذر ۱۴۰۰ گفت: با انجام مراقبت های بهداشتی و انجام واکسیناسیون می توان در برابر سویه های جدید ویروس کرونا سلامت ماند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «سید روح اله حسینی» با حضور در استودیو سلامت فارس و بیان تازه ترین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۵۱ هزار و ۸۳۷ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۴۹۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده و با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۴۰ هزار و ۸۰۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۵۳ هزار و ۳۴۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۹ هزار و ۱۰۴ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع تاکنون، ۴۹۹ هزار و ۹۰۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او در ادامه از بهبودی ۴۸۸ هزار و ۳۰۴ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
دکتر حسینی با بیان اینکه ۱۵۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۱۰۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۴۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
دکتر حسینی همچنین از جان باختن یازده هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، به هفت هزار و ۲۴۹ نفر افزایش یافت.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه تا کنون پنج میلیون و ۸۶۶ هزار و ۲۵۴ دُز واکسن کرونا در فارس تزریق شده است، گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۴۸ هزار و ۹۶۵ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۱۷ هزار و ۲۸۹ دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.
دکتر حسینی با اشاره به شیوع سویه جدید کروناویروس در آفریقا به نام اُمیکرون در روزهای اخیر، توجه به دو نکته را ضروری دانست و بیان کرد: در خصوص این بیماری نباید افراط و تفریط کرد و ضمن عدم نگرانی بیش از حد در مورد این سویه جدید باید همراه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از شیوع این بیماری جلوگیری کرد.
این مقام مسوول در دانشگاه از مردم استان خواست: انجام به موقع واکسیناسیون و تشویق افرادی که هنوز واکسن های خود را دریافت نکرده اند، می تواند ایمنی لازم را در جامعه ایجاد کند و ما را در برابر گونه های جدید این بیماری محافظت کند.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز