استاندار فارس: مشارکت مردم در فعالیت های سیاسی و اجتماعی مورد تاکید رهبران انقلاب اسلامی است

۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۱۲:۲۹:۱۸
کد خبر: ۱۲۶۷۹۷۶
استاندار فارس: مشارکت مردم در فعالیت های سیاسی و اجتماعی مورد تاکید رهبران انقلاب اسلامی است
استاندار فارس گفت: مشارکت مردم در فعالیت های سیاسی و اجتماعی علیرغم برخی مخالفت ها مورد تاکید امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری قرار داشته و قانون اساسی مترقی نظام جمهوری اسلامی ایران بر این اساس تنظیم شده است.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه جمهوری اسلامی نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است، اظهارداشت: باید فراتر از شعارها بر اساس اعتقاد راسخ امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به صورت جدی در اداره کشور بر حضور و مشارکت مردم تکیه کنیم.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه جلب مشارکت مردم نیازمند مقدماتی است که باید تامین شود، افزود: انتظار داریم میزان مشارکت مردم در انتخابات های آینده بالاتر از گذشته باشد که این موضوع با خدمت بیشتر میسر خواهد شد؛ بزرگترین هدف در این زمینه جلب اعتماد مردم است که هدفی بسیار دشوار ولی ارزشمند است.
وی با بیان اینکه در زمینه تقسیمات کشوری همه مناطق به دنبال جذب اعتبارات و خدمات بیشتر با ارتقای تقسیمات کشوری هستند، گفت: اگر توزیع امکانات و اعتبارات بر اساس عدالت صورت گیرد و حق‌ همه مناطق شهری و روستایی پرداخت شود، تقاضا برای ارتقای تقسیمات کشوری کنترل می شود.
استاندار فارس هدایت فرمانداران استان در مسیر اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی و سیاست های کلی دولت را از وظایف مهم معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برشمرد و گفت: ۳۶ فرماندار استان فارس که افسران اداره استان هستند باید با نهایت دقت انتخاب شوند و نحوه مشارکت آنها در مدیریت استان و نظارت و هدایت آنان اهمیت زیادی دارد.
دکتر ایمانیه هدایت و مدیریت شبکه ای ۳۶ فرماندار، ۹۶ بخشدار، ۱۲۶ شهردار و دهیاران استان را مورد تأکید قرار داد و اظهارداشت: کارهای برجسته و الگویی هر کدام از این مدیران باید مورد توجه و ترویج قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه داشتن نگاه پیشگیرانه و مطالعه و بررسی موضوعات، مانع از بروز وضعیت اورژانسی در حل مسایل خواهد شد، افزود: 
وی با اشاره به این که خیرین و نیک اندیشان فراوانی در عرصه های مختلف در استان فارس وجود دارند، با تاکید بر لزوم حمایت از خیرین عرصه های مختلف، ادامه داد: توجه به سازمان های مردم نهاد و حمایت از آنان برای استفاده از اندیشه خلاق و فکر آزاد آنها باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار فارس تاکید کرد: متکدیان و معتادان متجاهر باید از سطح شهر های استان جمع آوری شوند و وضعیت نابهنجار برخی محلات در زمینه کودکان کار و دیگر آسیب های اجتماعی اصلاح شود.
دکتر ایمانیه ورزش و نشاط اجتماعی را از موضوعات مهم و مورد توجه مدیریت ارشد استان فارس برشمرد و افزود: نشاط اجتماعی لازمه حیات بشری است و پیشوایان دینی ما نیز خوش اخلاقی و مزاح را مورد تأیید قرار داده اند.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه ارتباط با نخبگان اداری، دانشگاهی و سایر اقشار بسیار مهم است، گفت: ارتباط و مشورت با نخبگان از سیاست های جدی مدیریت ارشد استان فارس است و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری باید در این زمینه تلاش کند.
وی با اشاره به اینکه برای تامین امنیت بخش های مختلف جامعه نیازمند کار علمی و پژوهشی هستیم، اظهارداشت: مسائلی که امنیت جامعه را تهدید می کند باید مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد و همواره باید در نظر داشته باشیم که از نظر نظام جمهوری اسلامی ایران امنیت مردم اولویت است نه امنیت مدیران و حاکمان.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق یک وظیفه ملی، شرعی و مدیریتی است، افزود: قاچاق تولید کشور را نابود می کند و برای مقابله با آن باید با روش های علمی به سراغ سرچشمه های قاچاق برویم.
دکتر ایمانیه با بیان اینکه در حوزه پدافند غیرعامل کار علمی خوبی صورت گرفته و سند این حوزه باید اجرایی شود، گفت: در حوزه اتباع با توجه به گستردگی مشکلات و پیچیدگی موضوع اتباع خارجی باید کار علمی دقیقی صورت گیرد که مبنای برنامه ها و فعالیت های اداره کل اتباع خارجی استانداری فارس قرار گیرد.
در این جلسه با تقدیر از تلاش های سیداحمد احمدی زاده، معاون پیشین استانداری فارس، اسماعیل محبی پور به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس معرفی شد.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز