آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۹ آذر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۱۲:۳۳:۳۳
کد خبر: ۱۲۶۷۹۸۱
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۹ آذر ۱۴۰۰
مدیر روابط عمومی دانشگاه، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز سه شنبه نهم آذر ۱۴۰۰، اعلام کرد و گفت: با بررسی نمونه های انجام شده در آزمایشگاه ها، ۵۰۰ هزار و ۴۲۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «سیدروح اله حسینی» با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۰۰ هزار و ۷۱۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۴۱ هزار و ۱۵۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۵۴ هزار و ۲۳۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۹ هزار و ۲۷۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.
او با اعلام بستری ۱۴۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم را هم اکنون در بیمارستان های استان نیز، هزار و ۱۰۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۳۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را هفت هزار و ۲۶۳ نفراعلام کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۸۹ هزار و ۷۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
او مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۸۸۰ هزار و ۳۲۰ دُز اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۵۳ هزار و ۱۶۷ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۲۷ هزار و ۱۵۳ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.
این مقام مسوول در دانشگاه تاکید کرد: پرهیز از هرگونه سهل انگاری و عادی پنداری، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مشارکت در واکسیناسیون، تنها راه ایمن سازی جامعه برای برون رفت از این بحران است.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز