نجابت :خطر افزایش موارد ابتلای خانوادگی به کرونا با ورود سویه اُمیکرون

۱۴۰۰/۰۹/۲۹ - ۱۳:۴۷:۰۴
کد خبر: ۱۲۷۶۲۵۶
نجابت :خطر افزایش موارد ابتلای خانوادگی به کرونا با ورود سویه اُمیکرون
مشاورعالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، با اشاره به سرعت بالای انتشار سویه اُمیکرون و تایید ورود آن به کشور، نسبت به خطر افزایش موارد ابتلای خانوادگی به کرونا هشدار داد.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «محمود نجابت» در چهارصد و شصت و دومین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه، با ارزیابی آخرین وضعیت کرونا در استان فارس گفت: با توجه به شناسایی نخستین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا موسوم به «اُمیکرون» در کشور، زنگ خطر مواجهه با پیک جدید کرونا به صدا درآمده است.
او با هشدار به مردم و خانواده ها نسبت به خطر آغاز موج جدید کرونا در استان، از آنان خواست خطر ابتلا به کووید۱۹ را جدی بگیرند و ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی، از حضور و تجمع در فضاهای سربسته و دورهمی های خانوادگی و دوستانه، به صورت جدی خودداری کنند.
مشاور عالی سرپرست دانشگاه با اعلام اینکه تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی استان برای مواجهه احتمالی با پیک جدید کرونا آمادگی دارند، بیماریابی سریع و همچنین افزایش پوشش واکسیناسیون عمومی بر علیه کروناویروس را از مهمترین عوامل در مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال آن برشمرد.
دکتر نجابت در بخش دیگری از این نشست، با بررسی روند ارایه خدمت به مراجعان و بیماران در مراکز منتخب ۱۶ ساعته فارس، از افزایش موارد مراجعه به این مراکز در روزهای گذشته خبر داد و تاکید کرد: درصد بیشتر موارد ابتلا به کرونا را جوانان تشکیل می دهد و این موضوع می تواند با توجه به ورود اُمیکرون به کشور، خطرساز باشد؛ بنابراین فرهنگ سازی در زمینه ضرورت جدی گرفتن شیوه نامه های بهداشتی و مقابله با کرونا باید از خانواده ها آغاز شود تا شاهد گسترش آن در سطح جامعه باشیم.
او در ادامه با تاکید بر اهمیت مراجعه افراد برای واکسینه شدن در برابر کرونا، از مردم استان خواست تا برای دریافت دزهای دوم و سوم واکسن در موعد مقرر، مراجعه کرده و ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز