آماده باش بیمارستان های فارس برای مقابله با سویه اومیکرون

۱۴۰۰/۱۰/۰۲ - ۱۱:۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۲۷۷۳۷۴
آماده باش بیمارستان های فارس برای مقابله با سویه اومیکرون
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: بیمارستان ها به منظور برنامه ریزی و آمادگی هرچه بیشتر برای مقابله با موج و سویه جدید کرونا به نام «امیکرون» در حالت آماده باش قرار دارند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرداد شریفی» با اشاره به تایید ابتلا به امیکرون در کشور نسبت به ضرورت پرهیز از تجمعات و تزریق دوز سوم واکسن در استان فارس تاکید کرد.
او یادآور شد: با توجه به آغاز فصل سرد و شیوع سویه امیکرون، افزایش آمار بیماران کرونا دور از انتظار نخواهد بود.
دکتر شریفی اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان های استان در خصوص آمادگی تیم های درمانی، تجهیزات و امکانات مورد نیاز مقابله با موج جدید کرونا انجام شده است.
این مقام مسوول در دانشگاه با تاکید بر اینکه تشخیص به موقع بیماری و ارایه خدمات درمانی سریع به بیماران مبتلا به کرونا موجب کاهش موارد فوتی می شود، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، از تخت ها و امکانات بیمارستان های غیردانشگاهی نیز برای راه اندازی بخش های بستری بیماران حاد تنفسی استفاده می شود.
او تاکید کرد: روسای بیمارستان ها نیز باید با حضور فعال در مراکز تحت مدیریت خود، نحوه ارایه خدمات درمانی و تعداد بیماران بستری را به صورت روزانه رصد کنند.
واکسیناسیون عمومی، همچنان بهترین راه مقابله با کرونا!
سرپرست معاونت درمان دانشگاه با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسیناسیون اساسی ترین راه حفظ سلامت و ایمنی جامعه است، اضافه کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تمام توانش را در تسریع و تسهیل روند واکسیناسیون به کار گرفته است.
او ادامه داد: تکمیل و تزریق دُز دوم و سوم واکسن کرونا، نقش و کارایی بسزایی در کنترل سویه جدید کرونا داشته و می‌تواند تاثیر مهمی بر زمان و شدت موج احتمالی ایجاد کند.
دکتر شریفی ابراز امیدواری کرد تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه انجام واکسیناسیون، استفاده صحیح و مداوم از ماسک، پرهیز از حضور در فضا‌های بسته و کاهش سفرهای غیرضروری و هم افزایی ظرفیت‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی مانع از شیوع موج جدید بیماری در استان شویم.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز