رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

مدیران باید بازسازی مناطق سیل زده را زودتر از مصوبه دولت آغاز کنند

۱۴۰۰/۱۰/۱۷ - ۱۷:۴۲:۱۷
کد خبر: ۱۲۸۳۳۵۰
مدیران باید بازسازی مناطق سیل زده  را زودتر از مصوبه دولت آغاز کنند
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست اضطراری شهرستان های جنوب فارس تأکید کرد: مدیران باید بازسازی مناطق سیل زده را زودتر از مصوبه دولت آغاز کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از شهرستان لامرد فارس؛ اسماعیل نجار ضمن تقدیر از صبر و شکیبایی مردم منطقه جنوب فارس، با اشاره به اقدامات اجرایی ستاد بحران کشور در حوادث تصریح کرد: در حوادث کشور از سیل گلستان تا خوزستان، قریب ۸۳ هزار واحد مسکونی ظرف یک سال ساخته شد و بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تعمیر شد.
وی با بیان اینکه دولت همیشه در کنار مردم خواهد بود افزود: دولت ۲۰ میلیون تومان بابت اسکان موقت و انتقال به اسکان دائم پرداخت میکند، این ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای فردی است که خانه آن تخریب میشود و نیاز به نوسازی دارد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تحصیلات ۱۵۰ میلیون تومانی برای خانه های نیازمند نوسازی شهری (با سود ۵ درصد) و روستایی (با سود۴ درصد) و پرداخت ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض خبر داد و گفت: مازاد بر موارد فوق، در هر جا که حادثه داشته ایم کلیه سیمان مورد نیاز ساختمان توسط بنیاد مستعضفان تأمین میشود و آنچه‌که نیاز به خدمات فنی است رایگان و اگر پروانه ساخت نیاز است دولت هزینه های آن را تقبل میکند.
نجار اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماموریت ساخت و ساز را دارد لذا این امکانات و اختیارات را نیز دارد.
وی با اشاره به بعد معیشتی مردم بحران زده گفت: ما ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض میکنیم یعنی در مجموع ۵۰ میلیون تومان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت همچنین باید یادآور شد که در بحث تعمیرات نیز تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اقدام خواهد شد.
این مقام مسئول اذعان داشت: در بحث زیرساخت ها، سازمان مدیریت بحران کشور تا جایی که میسر باشد اقدام خواهد کرد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خطاب به مسئولان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: در بعد کشاورزی ۴ هزار میلیارد تومان نقد در اختیار ماست که از این میزان برای خشک سالی ۳ هزار میلیارد تومان تحصیلات و هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض میشود، در بحث کشاورزی بیمه کشاورزان خسارات دیده سریعتر پرداخت شود.
 وی در پایان گفت: برای کسانی که در مناطق آسیب دیده وام دریافت کردند به مدت دوسال بر اساس قانون امحال انجام خواهد شد و هزینه های آن دولت تأمین خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز