آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۴ بهمن ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۱۲:۵۰:۱۲
کد خبر: ۱۲۸۹۹۸۴
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۴ بهمن ۱۴۰۰
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز دوشنبه، چهارم بهمن ۱۴۰۰، اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، در این اطلاعیه آمده است:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۸۸۹ هزار و ۳۵۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۲۰ هزار و ۶۶۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.
از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۰۰ هزار و ۹۲۰ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۵۴ هزار و ۵۷۰ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۲۸۸ هزار و ۴۳۴ مورد تست سریع انجام شده و ۶۶ هزار و ۹۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.
با بستری ۹۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۷۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته موردی از فوت در اثر این بیماری در استان گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، هفت هزار و ۴۶۳ نفر است.
همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۸ هزار و ۷۰۸ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۱۶۹ هزار و ۴۸۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۶۶ هزار و ۸۶۱ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۹۰ هزار و ۱۱۴ دُز نوبت دوم و ۹۱۲ هزار و ۵۰۷ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.
انتهای یپام
نظر شما