زنگ خطر موج ششم کرونا در استان فارس، بیش از پیش به گوش می رسد

۱۴۰۰/۱۱/۰۶ - ۱۴:۴۲:۴۶
کد خبر: ۱۲۹۰۹۱۱
زنگ خطر موج ششم کرونا در استان فارس، بیش از پیش به گوش می رسد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در چهارصد و هفتادمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه گفت: با توجه به روند افزایش موارد ابتلا و بستری در استان و همچنین افزایش شهرستان های با وضعیت هشدار در استان های همجوار زنگ خطر پیک ششم در استان فارس، بیش از پیش به گوش می رسد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «سید وحید حسینی» اعلام کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته، بیش از دو هزار نفر به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان مراجعه کرده اند که نشان از چرخش سویه جدید کروناویروس در جامعه است.
او با اعلام آمادگی به مراکز بهداشت و درمان برای مواجهه با موج ششم کرونا، از سرعت انتشار بالای سویه جدید امیکرون خبر داد و افزود: مردم تنها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی نظیر ماسک زدن و پرهیز از حضور در تجمعات و همچنین مشارکت در واکسیناسیون و تکمیل نوبت های واکسن خود به ویژه دُز سوم می توانند از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.
توصیه این مقام مسوول به تمامی افراد، تلاش برای پیشگیری از شیوع این بیماری در جامعه بود و تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده علایم ابتلا به کرونا، از هرگونه خوددرمانی بپرهیزند و پس از مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و پزشک خانواده، نسبت به قرنطینه کردن فرد بیمار اقدام کنند، چرا که بی توجهی به اهمیت قرنطینه خانگی، باعث سرعت گسترش این ویروس می شود.
دکتر سید وحید حسینی پایبندی جدی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن در این بحران را مهم ترین توصیه ضروری در شرایط کنونی دانست و افزود: بی توجهی در این زمینه می تواند امیکرون را به بحرانی غیر قابل کنترل در سطح جامعه تبدیل کند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از مشارکت و همدلی مردم به ویژه با دریافت واکسن در راستای ایمن سازی جامعه اعلام کرد: تاکنون ۹۳ و نیم درصد دُز یک، ۸۵ و ۶ دهم درصد دُز دو و ۳۰ درصد جمعیت گروه هدف در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز دُز سوم واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده اند.
دکتر حسینی ضمن بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور و پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به ارزیابی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته و روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز