سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز : خانواده ها، واکسیناسیون به موقع فرزندان را جدی بگیرند

۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۱۳:۰۲:۲۲
کد خبر: ۱۳۰۲۷۹۳
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز : خانواده ها، واکسیناسیون به موقع فرزندان را جدی بگیرند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با اشاره به ایمنی حاصل از واکسیناسیون در برابر کرونا گفت: با توجه به نقش واکسن در کاهش قابل توجه عوارض بیماری، لازم است خانواده ها نسبت به دریافت به موقع واکسن خود و فرزندان اقدام کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «سید وحید حسینی» با تاکید بر اهمیت واکسینه شدن خانواده ها به ویژه کودکان پنج تا ۱۲ سال، اعلام کرد: تا کنون نزدیک به ۱۶ درصد از جمعیت پنج تا ۱۲ سال زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز واکسینه شده اند؛ اما برای محافظت بیشتر از کودکان و گسترش سطح ایمن سازی جامعه در برابر این بیماری خطرناک، به مشارکت بیشتر خانواده ها در این بحران نیاز است.
این مقام مسوول در حوزه سلامت فارس با این هشدار که آمار جانباختگان کرونا در موج جدید کروناویروس روند کاهشی نداشته است، ادامه داد: بی توجهی و عادی پنداری برخی افراد در جامعه نسبت به شیوه نامه های بهداشتی و ضرورت واکسینه شدن در برابر کرونا، سبب انتشار این بیماری شده و این بحران همچنان تهدیدی برای سلامت جامعه است.
دکتر سید وحید حسینی علت بسیاری از این بی توجهی ها در زمینه رعایت بهداشت را دیدگاه عمومی نسبت به کم خطر بودن و عوارض ساده امیکرون در سطح جامعه دانست و گفت: این در حالی است که آمار بالای بستری و جان باختگان ناشی از کرونا، لزوم توجه بیشتر اعضای جامعه نسبت به خطر کرونا ضروری می سازد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بررسی آمار جانباختگان کرونا در شهرستان ها و مناطق زیرمجموعه دانشگاه از مردم خواست تا ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی، هرچه سریعتر نسبت به تکمیل دُزهای واکسن کرونا اقدام کنند.
این مقام ارشد حوزه سلامت فارس در ادامه به بررسی میزان ابتلا در مناطق مختلف استان، نحوه فعالیت مراکز نمونه گیری تشخیصی و آمار تست های انجام شده، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان و علت های جان باختن مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته پراخت.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز