رئیس فدراسیون ورزش های همگانی:

برای کاهش هزینه‌های پزشکی باید جامعه به سمت ورزش همگانی روی آورد

۱۴۰۰/۱۲/۱۵ - ۱۹:۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۳۰۶۲۱۲
برای کاهش هزینه‌های پزشکی باید جامعه به سمت ورزش همگانی روی آورد
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: برای داشتن یک جامعه ایده آل و کاهش هزینه‌های پزشکی باید جامعه بیشتر به سمت ورزش همگانی روی آورد.
افشین ملایی در نشست خبری در شیراز بیان کرد: در آخرین آمار گرفته شده در ایران مشخص شد ۶۴ درصد جمعیت بانوان ایران دچار کم تحرکی هستند که همین مسئله باعث شکل گیری آسیب‌های زیادی برای آن‌ها خواهد شد و مادران آینده این سرزمین و فرزندان آن‌ها با آسیب‌های جدی روبرو خواهد کرد.
ملایی افزود: در حال حاضر سبک زندگی مردم نسبت به گذشته در حال تغییر است و همین موضوع باعث شده کشور به سمت کم تحرکی حرکت ‌کند.
ملایی گفت: ما در ورزش کشور الگو برداری را از غرب کرده ایم در حالی که در غرب متناسب با توسعه خود برنامه ریزی شده و باید در این زمینه یک بازبینی صورت بگیرد.
رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: باید فکر اساسی برای کم تحرکی در کشور انجام شود و تمامی ارگان و فدراسیون‌های ورزشی با برنامه ریزی وارد کار شوند، اما در حال حاضر با کم توجهی‌هایی که در این حوزه صورت گرفته باعث شده نشاط و تندرستی کم‌تر مورد توجه قرار بگیرد و تمامی اهداف به سمت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی برود که این هدف گذاری ضرر‌هایی برای جامعه به همراه دارد.
او گفت: برای داشتن یک جامعه ایده آل و کاهش هزینه‌های پزشکی باید جامعه بیشتر به سمت ورزش همگانی روی آورد که این برنامه در کشور‌های توسعه یافته در حال اجرا است.
رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: همه مردم کشور مربیات و ورزشکاران تیم ملی را می‌شناسند، اما ما مربیان گمنامی که در محلات کم برخوردار برای توسعه ورزش همگانی تلاش می‌کنند را نمی‌شناسیم که برای آن باید فکری اساسی کنیم که باذحمایت شهرداری‌ها که نقش اصلی و کلیدی را در سطح شهر‌ها برعهده دارند می‌توان برنامه ریزی‌های خوبی صورت گیرد و زیر ساخت‌های خوبی برای توسعه ورزش همگانی را فراهم کرد.
او با اشاره به استفاده از امکانات شهری مانند بیلبورد‌ها برای بسترسازی برای توسعه ورزش میان مردم گفت: در شهر شیراز یا سایر کلان شهر‌های ایران از بیلبورد‌ها برای آگاهی بخشی مردم هیچ استفاده‌ای نمی‌شودو فقط برای تجاری کار‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در کشور‌های فعال در توسعه ورزش‌های همگانی بیلبورد‌ها راهی برای آگاهی بخشی مردم است.
ملایی گفت: براساس آمار سازمان ملی کشور در سال۹۶، توسعه ورزش همگانی در ایران ۵۱ درصد بوده که این آمار در سال ۹۹ به ۴۶ درصد تقلیل یافته و جای سوال است چرا هیچ کسی بازخواست نشد؟ چرا مردم ایران ورزش نمی‌کنند؟ یا برای کسی مهم نیست که کودکان ایران چرا دچار اضافه وزن هستند و نگاه ما به سلامت آحاد مردم و نگاه کلان سیاست گذاران به هیچ عنوان شایسته سلامت جامعه و ورزش همگانی نیست.
به گفته او، امروزه برای برنامه ریزان شهری ساخت اتوبان ها، خیابان هاو معابرجدید شهری و توسعه حمل و نقل عمومی مهمتر از ایجاد زیرساخت توسعه ورزش همگانی در کلان شهر‌ها است که اگر امروز به فکر اصلاح وضعیت همگانی نباشیم خسارات زیادی را می‌دهیم که قابل بازگشت نیست.
رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: ما مخالف توجه به ورزش قهرمانی نیستیم، اما بی توجهی به ورزش همگانی باید بازنگری شود و نگاه ما توجه به رشته‌های ساده و در دسترس و سرمایه گذاری که در آن‌ها بوده تا با مشارکت حداکثری مردم مواجه شویم.
 
*انعقاد تفاهم نامه همکاری شهرداری شیراز با هیات ورزش همگانی 
رئیس هیات ورزش همگانی استان فارس با اشاره به اولین سفر رسمی رئیس فدراسیون ورزش همگانی به شیراز گفت: هدف از این سفر شرکت در مجمع عادی سالانه ورزش همگانی بوده است. 
سیروس پاک فطرت ادامه داد: تفاهم نامه ای بین شهردار و هیات ورزش همگانی برای توسعه سلامت و تندرستی هموطنان شیرازی، با حضور رئیس فدراسیون ورزش های همگانی امضا شد. 
وی افزود: برنامه های پیشنهادی سالی جاری نیز به فدراسیون ورزش همگانی ارائه شد و در صورت تایید از اردیبهشت ماه قابل اجرا است. 
پاک فطرت گفت: یکی از هیات‌هایی که هر ساله مجمع عمومی خود را بدون استثنا و به صورت مداوم و منظم برگزار می‌کند، هیات ورزش همگانی است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز