جلایر:همراهی مشترکان زمینه سازگذر آسان از پیک مصرف برق است

۱۴۰۱/۰۲/۰۴ - ۱۱:۲۵:۲۷
کد خبر: ۱۳۲۱۹۹۱
جلایر:همراهی مشترکان زمینه سازگذر آسان از پیک مصرف برق است
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با اشاره به وضعیت جوی این استان به لحاظ بارندگی و گرم شدن زود هنگام هوا، تاکید کرد که گذر از پیک مصرف برق در تابستان امسال، جُز با همکاری و همراهی گروهی مشترکان در مدیریت مصرف، امکانپذیر نیست.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،حمیدرضا جلایر اظهارداشت: امسال با توجه به گرم شدن هوای مناطق جنوب کشور در ابتدای فصل بهار، کاهش بارندگی و ذخایر پشت سدها به عنوان یکی از منابع تولید برق در دو سال اخیر، افزایش بهره‌برداری از برق در بخش کشاورزی، استفاده از رمز ارزهای غیر منجر به بروز چالش‌هایی در راستای موازنه تولید و مصرف برق شده است که ضرورت همراهی و مشارکت کلیه مشترکان در مدیریت مصرف برق در ایام گرم سال پیشرو را دوچندان می کند.
وی با اشاره به اعمال سختگیری با هدف مدیریت مصرف برق در دوایر دولتی و نیمه دولتی خاطرنشان کرد: اداره ها الگوهای اجتماعی محسوب می شوند و توانسته‌ایم با بهره گیری از ابزارهای هوشمند میزان مصرف انرژی را در آنها به طور مستمر رصد کنیم.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان فارس یادآور شد: همچنین در زمینه مدیریت مصارف کشاورزی و صنعتی برای آنها پاداش های همکاری در نظر گرفته شده تا با کمک مشترکان این بخش ها بتوانیم از فصل گرم سال به طور شایسته و مطلوب عبور نماییم.
جلایر، با بیان اینکه بر اساس آخرین دوره صورتحساب های برق صادره، ۷۶ درصد از مشترکان برق خانگی در محدوده فعالیت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در حد الگوی مصرف‌ می باشند، افزود : ساعات اوج مصرف برق در شش ماهه اول سال از حدود ۱۲ تا ۱۸ می باشد و از تمامی مشترکان فهیم درخواست می شود تا در این زمان از شبانه روز از وسایل پرمصرف برقی به طور همزمان استفاده نکنند.
وی با ارایه راهکارهایی برای مدیریت مصرف برق افزود: تنظیم دمای کولرهای گازی حداقل بر روی ۲۵ درجه سانتیگراد، بهره گیری از روشنایی طبیعی روز، نصب لامپ های کم مصرف ال ای دی، پرهیز از باز کردن بی مورد درب یخچال و حفظ فاصله ۱۰ سانتیمتری آن از دیوار، استفاده از دورکند کولرهای آبی و ... می تواند تاثیر به سزایی در کاهش مصرف برق داشته باشد.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خاطرنشان کرد که مشترکان برق می‌توانند در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مدیریت مصرف،علاوه بر سامانه "برق من" نیز می توانند به سایت راهکارهای بهینه سازی مصرف برق شرکت توانیر به آدرس www.tavanirpr.ir مراجعه نموده و از مطالب مفید و محتواهای آموزشی آن بهره‌مند شوند.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز