استاندار فارس: کتابخانه های عمومی راه رسیدن جامعه به پیشرفت و موفقیت است

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۱۱:۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۳۲۶۹۴۷
استاندار فارس: کتابخانه های عمومی راه رسیدن جامعه به پیشرفت و موفقیت است
استاندار فارس با اشاره به میزبانی شهر شیراز از برگزاری همایش بین المللی در حوزه کتابخانه های عمومی در پیامی این همایش را گامی موثر در راستای ارتقای خدمات کتابخانه ای در جامعه عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس در پیامی با اشاره به اینکه همایش بین المللی طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی به همت نهاد کتابخانه های عمومی و انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی کشور در اردیبهشت ماه  در شیراز برگزار می شود، از برگزاری این رویداد قدردانی و بر حضور جامعه علمی و کتابداران استان در این رویداد بین المللی تأکید کرد.
در این پیام آمده است:
کتابخانه های عمومی شاهراه اصلی دانش هستند. پیشرفت و ارتقای هر جامعه به حوزه فرهنگ به ویژه بحث کتاب که پایه و بنیان امور فرهنگی است، بستگی دارد. این کتابخانه ها مکان های برای مردم و دانشگاههای مردمی هستند که همچون فرهنگسراهایی اجتماعی به عموم مردم خدمت رسانی می کنند. 
تحول در خدمات کتابخانه ها با توجه به تغییرات روزافزون جامعه و تحول نیازهای مردم، امری ضروری است و این بیش از هر چیز به آگاهی از جامعه و پژوهش های علمی و تحقیقات مدون در زمینه شناخت مردم و آگاهی از نیازهای نسل جوان نیاز دارد.
خوشبختانه همایش بین المللی طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی: ایده ها، الگوها و تجربه ها که با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی و انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود به این موضوع مهم و بنیادین یعنی طراحی خدمات جدید و بازنگری در فعالیت های کتابخانه های عمومی پرداخته است. این همایش در اردیبهشت ماه به میزبانی شهر شیراز برگزار می شود. شیراز با میزبانی این رویداد مهم علمی در حوزه کتاب و کتابخوانی های عمومی دیگر بار نشان داد که همواره پایتخت علم و فرهنگ و هنر ایران زمین است.
اینجانب ضمن قدردانی از برگزاری این رویداد مهم در شهر شیراز از عموم جامعه علمی کشور و کتابداران و مروجان کتاب و کتابخوانی به ویژه استان فارس دعوت می کنم در این همایش بین المللی شرکت نمایند.
انتهای پیام
نظر شما