موسوی:دیدارهای حضوری با مردم و بررسی بی واسطه مشکلات مراجعان همواره مورد تأکید است

۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۶:۳۲:۰۲
کد خبر: ۱۳۲۷۹۷۷
موسوی:دیدارهای حضوری با مردم و بررسی بی واسطه  مشکلات مراجعان همواره مورد تأکید است
ملاقات مردمی این هفته در دادگستری استان فارس با محوریت حوزه ریاست در سراسر استان انجام و پرونده قضایی و مشکلات حقوقی بیش از 63 نفر از مراجعان در مرکز استان توسط رئیس کل دادگستری استان فارس معاونین قضایی ، مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری و قاضی حوزه ریاست بررسی شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در حاشیه دیدار چهره به چهره این هفته با مردم، هدف از دیدار مستقیم با مراجعان به دستگاه قضایی  را  بررسی مشکلات آنان از نزدیک عنوان کرد و اظهار داشت: در این ملاقات های حضوری تلاش می کنیم تا بررسی مشکلات مردم در نهایت احترام انجام شود.
وی با بیان اینکه ملاقات بی واسطه تنها یکی از برنامه های تدوین شده در راستای تکریم مراجعان است گفت : باید تلاش کنیم خواسته های قانونی و به حق مراجعان به دستگاه قضایی پیش از طرح در بخش های مدیریتی پیگیری و حل و فصل شود تا ضرورتی برای مراجعه به مدیریت قضایی استان ایجاد نشود.
وی با تأکید بر اینکه عامل دیگری که باعث کاهش مراجعات مردمی خواهد شد اخذ مشاوره های حقوقی از وکلا و حقوقدانان توسط طرفین پرونده هاست گفت: در بسیاری از موارد عدم اطلاع از قوانین و مقررات باعث شکل گیری پرونده ها می شود که فقدان آگاهی و آشنایی با قوانین در تقاضاهای مطرح شده توسط ارباب رجوع در ملاقات های عمومی مشهود و ملموس است که در این راستا برنامه هایی جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی با رسانه های استان و رسانه ملی تهیه و تدوین شده است .
وی مسأله پایبندی مردم به قانون را نیز یکی از عوامل مهم در جلوگیری از شکل گیری منازعات و دعاوی دانست و تصریح کرد: لازم است  تمام نهادها و دستگاه ها ضمن جدیت و تعامل با معاونت پیشگیری از وقوع جرم، از شکل گیری بسیاری از دعاوی و آسیب های اجتماعی ناشی از جرائم بکاهند.
گفتنی است دیدار مردمی این هفته دادگستری فارس با حضور رئیس کل دادگستری استان، حسن زارع معاون قضایی و مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری فارس، علی مؤمن حسین پور، یوسف نیکنام و ارسلان اشرافی معاونین قضایی استان و همچنین حسین اسفندیاری قاضی حوزه ریاست دادگستری استان فارس برگزار و تقاضای 63 نفر مراجعان بررسی شد.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز