اجرای ۱۱۴ مصوبه سفر رئیس‌جمهوری به فارس در دست پیگیری است

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۱۴:۰۴:۰۸
کد خبر: ۱۳۲۹۶۲۲
اجرای ۱۱۴ مصوبه سفر رئیس‌جمهوری به فارس در دست پیگیری است
مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس گفت: همه ۱۱۴ پروژه مصوب سفر رئیس‌جمهوری به این استان، در دست پیگیری و اجرا است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، امیرحسین جمشیدی در جلسه پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به استان فارس، اظهارداشت: در مجموع ۱۱۴ پروژه در بخش‌های مختلف عمرانی، حمایتی و نرم‌افزاری با سرجمع ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر اول دکتر رئیسی، ریاست محترم جمهوری به فارس تعریف شده است.
وی با بیان اینکه بازه زمانی تعریف شده برای اجرای این تعداد پروژه، سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بوده است، افزود: برای اجرای آنچه که مصوب بود تا انتهای سال مالی ۱۴۰۰ انجام شود حدود ۲ هزار میلیارد بودجه در نظر گرفته شده بود که از این میزان ۱۳۵۷ میلیارد اعتبار اختصاص یافته که مربوط به زمینه‌های مختلف بوده است.
مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس تاکید کرد:  پروژه‌های شاخصی چون تکمیل سد کوار، خط دوم آبرسانی به شیراز، تملک محدوده سد هایقر، آبرسانی به قیروکارزین، زرین دشت، ارسنجام و روستاهای استهبان و نی‌ریز در حوزه آبرسانی در دست اقدام است.
جمشیدی افزود: تکمیل تصفیه خانه کازرون، راه آهن شیراز-بوشهر-عسلویه، تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان، تکمیل محور دشت ارژن به قائمیه نیز از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری اعتبار گرفته‌ و در حال انجام کار است.
وی همچنین از احداث جاده کوار-فیروزآباد-جم، محور لار-جهرم، تکمیل بزرگراه فسا-داراب-کهگم، محور نی‌ریز-قطرویه و مرودشت-درودزن از محل این اعتبارات خبر داد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس ضمن یادآوری اینکه گازرسانی به ۱۰۰ روستا، ۶ شهر و ۴۴۰ واحد صنعتی نیز در دستور کار است، با اشاره به پروژه‌های ورزشی و بهداشت و درمان، اختصاص ۲۰ میلیارد برای تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفری شیراز را به عنوان شاخص‌ترین پروژه ورزشی استان عنوان کرد و همچنین تکمیل بیمارستان‌های حضرت زینب و اعصاب و روان شیراز را در دستور کار دانست.
انتهای پیام
نظر شما